شناسه خبر:64566
1401/10/13 09:24:08

سپهرغرب، گروه کاردانش: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از اجرای طرح بورسیه در صنعت در سراسر کشور از سال آینده خبر داد.

دکتر ناصر باقری‌مقدم در مراسم پانزدهمین سالگرد تأسیس بنیاد نخبگان استان یزد به‌عنوان نخستین بنیاد نخبگان استانی کشور، با اشاره به لزوم تزریق توان نخبگانی به بخش‌های مختلف به‌ویژه صنعت، گفت: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت که برای نخستین‌بار در یزد اجرا شد، از سال آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های هم‌افزایی با جامعه نخبگانی، گفت: شناسایی مستعدان و توانمندسازی و در نهایت زمینه‌سازی برای اثربخشی ایشان در جامعه، از مهم‌ترین اهداف بنیاد ملی نخبگان است.
وی افزود: برای نیل به این هدف، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود؛ به عنوان نمونه در طرح شهید احمدی روشن، استعدادهای برتر حول یکی از مسائل واقعی کشور و با راهبری یکی از اساتید خبره دانشگاه، تیم‌سازی می‌کنند تا ضمن تلاش برای حل مسئله، دوره‌های توانمندسازی و مهارت‌افزایی را طی کنند.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با مثبت ارزیابی کردن برخی اقدامات ابتکاری در بنیادهای نخبگان استانی، یادآور شد: برنامه بورسیه تحصیلی نخبگان در اقدامی ابتکاری در استان یزد اجرا شد که البته این برنامه از سال آینده در کشور نیز اجرایی خواهد شد تا زمینه برای جذب و به‌کارگیری مؤثر مستعدان در بخش صنعت فراهم شود.

شناسه خبر 64566