شناسه خبر:63925
1401/9/28 09:00:11

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان تأکید کرد: امروز وظیفه ما این است که حرف‌ها و دغدغه‌های نسل جوان را بشنویم و برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی» روز یکشنبه در یادواره شهدای روحانی و گرامیداشت روز شهرستان رزن افزود: بهترین مؤلفه و ویژگی برای ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه، شنیدن دغدغه‌های نسل جوان است.
وی مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدمفتح، شهیدمطهری و شهیدبهشتی را ارتباط با نسل جوان جامعه عنوان کرد و ادامه داد: وجود اختلاف سلیقه امری عادی بوده، اما نکته مهم تلاش برای چگونگی ایجاد وحدت در جامعه است.
امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه نگرانی‌های خود در رابطه با آینده جامعه اسلامی را مطرح کردند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این نگرانی‌ها، ایجاد اختلاف در امت اسلامی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه کسی که تفرقه ایجاد کند مورد نفرین امام رضا (ع) قرار می‌گیرد، گفت: در کلام حضرت زهرا (س)، محور رسیدن به وحدت و در امان ماندن از تفرقه‌ها، تمسک به ولایت اهل بیت (ع) و حرکت به دنبال امیرالمؤمنین (ع) است.
وی با تأکید بر اینکه با مشاهده سخنرانی‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب میزان تطابق آن با قرآن و روایات را متوجه می‌شویم، اظهار کرد: امروز با مطالعه موضع‌گیری‌های اجتماعی رهبر معظم انقلاب به‌خوبی متوجه می‌شویم که با قرآن و روایات سازگار است.
امام‌جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه رزن منطقه‌ای عالم‌خیز است، یادآور شد: علمایی چون شهیدمفتح، مرحوم آخوند همدانی، ملاحسینقلی شوندی و حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی همه نمونه‌هایی از بزرگان این دیار هستند.
شهید محمد مفتح اندیشمند فرهیخته و توانمند در 1307 هجری خورشیدی در شهرستان رزن از توابع استان همدان دیده به جهان گشود؛ وی در خانواده‌ای مذهبی، اهل تقوا و دیانت رشد و پرورش یافت و با اسلام ناب محمدی (ص) آشنا شد.
این شهید والامقام دروس مقدماتی را در زادگاهش گذراند و سپس به‌منظور گسترش علم و دانش خویش به شهر قم رفت.
شهیدمفتح در روز 27 آذرماه 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیئت، ‌از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به‌مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.

شناسه خبر 63925