شناسه خبر:63235
1401/9/10 09:28:47

سپهرغرب، گروه سلامت: موضوع گسترش ارائه خدمات پرستاری مراقبت در منزل این روزها و با توجه به افزایش سن سالمندی جامعه ایرانی و افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیری که ممکن است سبب بروز برخی از کار افتادگی‌ها شود اهمیت بسیار بالایی یافته است. خدماتی که با چالش‌هایی نظیر عدم پوشش بیمه‌ای، ورود افراد متخلف و پرستارنما به حوزه و... همراه است و می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

در این راستا رئیس انجمن صنفی مدیران مراکز خدمات پرستاری در منزل با اشاره به اینکه برخی مراکز و افراد پرستارنمای بدون مجوز از طریق فضای مجازی وارد حیطه ارائه خدمات پرستاری در منزل شدند و مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند، گفت: بالغ بر 1050 مرکز خدمات سلامت در منزل در ایران فعال است که خدمات درمانی و پرستاری را در منزل ارائه می‌کنند اما موانع زیادی بر سر راه ارائه این خدمات وجود دارد.
رضا رستگار افزود: بخشی از این موانع به موضوع مجوزها و ارائه خدمات و بخشی دیگر هم به مراکز و افراد پرستارنمایی بازمی‌گردد که بدون مجوز و از طریق فضای مجازی وارد این حیطه شدند و مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند بنابراین از مردم تقاضا داریم که مجوز این افراد را از طریق انجمن و یا معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بررسی کنند.
وی در منزل توسعه مراکز خدمات پرستاری را به‌دلیل حرکت جامعه به سمت سالمندی ضروری خواند و اظهار کرد: ما به ازای هر 50 هزار نفر باید یک مرکز خدمات پرستاری ایجاد و مراکز را هم تخصصی‌تر کنیم.
رئیس انجمن صنفی مدیران مراکز خدمات پرستاری که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد بحث کمبود نیروی پرستار، مالیات و تعدد مجوزها را ازجمله چالش‌ها و موانع ارائه خدمات پرستاری در منزل عنوان کرد و گفت: این بخش، جزو بخش‌های کارآفرینی حوزه سلامت است و در ایام کرونا هم کمک زیادی به خط مقدم مبارزه با کرونا کرد و بنابراین نیازمند حمایت بیشتری از طرف مسئولان است.

شناسه خبر 63235