شناسه خبر:63059
1401/9/7 08:50:49

اغتشاشات بر علیه جمهوری اسلامی محکوم به شکست است؛ آینده‌پژوهان و تاریخ‌دانان گواه بر شکست اغتشاش‌گران هستند. آشوب‌گران در این دو ماه اخیر که ظاهراً علم مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را برداشته‌اند، درواقع علیه حجاب، قانون و عصاره تشیع که همان ولایت فقیه است، اقدام کرده‌اند. درحالی که مؤلفه‌های فوق ریشه عمیق در فرهنگ ایرانیان دارد و مبازه با آن نه‌تنها ثمری ندارد، بلکه اثری معکوس و شدید برجای می‌گذارد. مردم ایران حجاب را در پاسداشت حیا و عفت عمومی حفظ کرده‌اند و بسیار بعید است که به این راحتی تن به بی‌حیایی و آلودگی دامن به ناپاکی و بی‌عفتی بدهند. در دوران طاغوت که قدرت در دستان مخالفان دین و حجاب بود، این قدرت فرهنگ غالب بود که بر حکومت تا بن دندان مسلح و مورد حمایت آمریکا پیروز شد و توانست خواسته عمومی را محقق و بر جامعه حاکم کند.

بعضاً معترضان می‌گویند به قانون حجاب اجباری معترض هستند، این گزاره هم با روش تخریب و کشتاری که راه انداخته‌اند، ره به جایی نمی‌برد؛ چراکه وقتی امری به قانون تبدیل شد، باید با روش‌های قانونی تغییر کند، وگرنه هر قانونی در هر جای دنیا مخالفینی و طبیعتاً موافقینی دارد. آیا برای تغییر آن باید دست به هنجارشکنی و تخریب و کشتار زد و با موافقان آن قانون جنگ خیابانی راه انداخت؟ بنابراین این روش نیز از قبل محکوم به شکست است و فقط هزینه‌های مالی و جانی به جامعه تحمیل کرده و لطمات سنگینی به اقتصاد و اعتبار کشور وارد می‌کند و همین رخداد مجرمانه بر مسببان آن اثرات کیفری و حقوقی مترتب خواهد کرد. برخی آشوب‌گران می‌گویند 43 سال پیش هم به همین روش انقلاب شد و انقلابیون با تظاهرات و شعارهای هنجارشکنانه و تخریب اماکن عمومی به پیروزی رسیدند. باید در پاسخ گفت اولاً مبارزه انقلابیون با قوانینی بود که برخلاف قوانین شرع اسلام وضع شده بود و مشروعیت نداشت، ثانیاً حکومت حاکم منتخب اکثریت جامعه نبود و بنابراین به‌راحتی می‌شد فهمید که مورد حمایت اکثریت نیست و به همین دلیل با فرار شاه حکومت سقوط کرد. نظام مقدس جمهوری اسلامی از اکثریت بیش از 98 درصدی انتخاب مردم مشروعیت گرفته و در 43 سال گذشته بارها با حمایت اکثریت جامعه حفظ شده و توسعه پیدا کرده است. در این دو ماه اخیر نیز مجدداً به جهانیان ثابت شد که این نظام مورد حمایت اکثریت جامعه است، وگرنه هیچ حکومتی تاب مقاومت در مقابل اکثریت را ندارد، حتی به زعم نگارنده منتقدان نیز حامیان نظام هستند، چراکه امید به اصلاح داشته و با انتقاد خود سعی در بهبود اوضاع جامعه دارند.
اغتشاشگران که خوشبختانه صفشان از معترضین و منتقدین جدا شده است، از روز اول با برخورد سخت و خشن با حجاب و چادر بانوان و برخورد با پرچم رسمی کشور و شعارهای هنجارشکنانه و موهن به مقدساتی مانند ولایت فقیه و مقدسات شیعه مانند عمامه‌پرانی، نشان دادند که با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مردم مسلمان ایران مشکل داشته و قصد براندازی دارند؛ درحالی که مؤلفه‌های فوق ریشه صد‌ها ساله در فرهنگ ایرانیان دارد و به این سادگی قابل تغییر و براندازی نیست.
مخالفان و براندازان به دنبال راهکار دیگری باشند؛ اولاً آن‌ها باید روش بهتری برای حکومت‌داری ارائه کنند که قابل راستی‌آزمایی و اصالت‌سنجی باشد، دوماً دارای رهبرانی باشند که در کنار مردم و از میان آنان باشند تا مردم بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند، سوماً بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند تا در انتخابات گزینش شوند، چهارم اینکه آینده بهتری را برای کشور تضمین کنند؛ نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که از راه قوانین خود این خواسته‌ها را محقق کند.
اغتشاشگران و معترضین خوب است که قبل از هر اقدامی مقداری تاریخ این کشور را مطالعه و با اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آشنایی بیشتری پیدا کنند. مفاهیمی مانند غیرت و عفت و حیا را درک کنند و به ارزش‌هایی مانند پاک‌دامنی و عزت بیندیشند. بی‌شک مردم ایران به هر اقدامی که ارزش‌های اعتقادی و انسانی آن‌ها را توسعه دهد و بالنده کند، پاسخ مثبت می‌دهند و به جلو هدایت می‌کنند. به قول یکی از دوستان اصلاح‌طلب 80 میلیون ایرانی بعد از 43 سال دیگر حوصله شروع کردن از صفر را ندارند. 43 سال حرکت رو به جلو و پیشرفت را فدای جهل و نادانی عده قلیل نخواهند کرد و با تلاش و جهاد سعی در اصلاح و بهبود امور جامعه در چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند کرد.

شناسه خبر 63059