شناسه خبر:63057
1401/9/7 08:46:31
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مشکلات عرصه فرهنگی نیازمند اصلاح است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با توجه به مشکلات موجود در عرصه ساختار فرهنگی، نیازمند اصلاح برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در شورای عالی قرآن استان همدان بیان کرد: طبق آنچه در سند قرآنی مصوب شده، دستگاه‌ها و نهادها باید مجری آن باشند، اما در عمل شاهد هستیم که بخشی از کار توسط خود دبیرخانه انجام می‌شود و گاهی از موارد کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و در عرصه اجرا و اختصاص بودجه ضروری است تا اولویت آموزش‌وپرورش و سازمان ورزش و جوانان باشد، افزود: متأسفانه ردیف بودجه مشخصی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه این انتظار از نهادهایی چون اوقاف وجود دارد که به معنای واقعی کلمه در مسیر فعالیت‌های قرآنی همراهی داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه از دهه 70 پا روی گلوی فرهنگ گذاشته شده و بودجه‌های فرهنگی مشخص نیست به چه نحوی هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات موجود در عرصه ساختار فرهنگی نیازمند اصلاح برخی مشکلات در این حوزه هستیم، گفت: وزیر ارشاد در حضور رئیس‌جمهور، وعده‌ اختصاص بودجه‌ای برای سند داد که برای تحقق آن نیازمند پیگیری هستیم.

شناسه خبر 63057