شناسه خبر:62925
1401/9/3 08:54:34
وظیفه امروز بسیج و آحاد مردم؛

خدمت بی‌نظیر «جهاد تبیین و روشنگری»

هم‌زمان با حاکمیت فضای انقلابی بر کشور پهناور ایران، واژه‌ای خلق شد که با خود امید را در قلوب آحاد شهروندان به‌وجود آورد؛ آن واژه «بسیج» بود. این مفهوم مقدس با ایثار و خدمت بی‌منت مترادف شد و اقشاری از جامعه با والاترین سجایای اخلاقی و انسانی ردای بسیجی بودن را بر تن کردند و در تمامی صحنه‌های خدمت به مردم و کشور صادقانه وارد شدند. بزرگ‌ترین صحنه رخ‌نمایی این مفهوم ارزشمند در دفاع مقدس بود و بعد از آن نیز در همه کارزارهای سازندگی این بسیج بود و هست که یاریگر کشور و شهروندان آن است. آن‌قدر واژه و هویت بسیج کارکرد اثربخشی داشت که درحال حاضر به الگویی در منطقه تبدیل شده است و هر کشوری که بخواهد از طوفان سهمگین حوادث و زیاده‌طلبی‌های مستکبران عالم خلاصی یابد، ساختار مشابهی از بسیج به‌وجود می‌آورد و با جذب علاقه‌مندان به خود، به دفاع از کیان می‌پردازد؛ نمونه آن سوریه و نیروهای دفاع وطنی آن و یا عراق و حشد الشعبی هستند که نقش بی‌بدیلی در کسب پیروزی‌ها ایفا کردند.

باید به‌خاطر این ابتکار راهبردی و بی‌نظیر، یاد حضرت روح‌الله را تا ابد گرامی داشت و به روان پاک او درود فرستاد.
مفهوم بسیج و بسیجی دربرگیرنده ارزش‌های والایی است که مهم‌ترین آن خدمت بی‌منت است و وقف وقت و انرژی شخصی برای تسهیل امور هم‌نوعان و حفظ امنیت کشور در ابعاد مختلف.
بنابراین امروز شاهدیم که همه اقشار و اصناف، ساختاری تحت عنوان بسیج برای خود ایجاد کرده‌اند تا همکاران هم‌فکر خود را جمع کرده و هماهنگ و هم‌افزا به خدمت ارزشی به کشور بپردازند.
بسیج اساتید دانشگاه، بسیج پزشکان، بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی، بسیج کارگران، بسیج کارمندان، بسیج بازار، بسیج طلاب و روحانیون و بسیج ورزشکاران ازجمله این ساختار نوظهور است که توانسته فرهنگ والای بسیج را در همه اقشار ترویج کند.
عرصه‌های ورود بسیج بی‌شمار است و اثربخشی آن در دفاع مقدس، در حوادث طبیعی، در سازندگی بعد از جنگ، در دفاع از سلامت مردم در ایام کرونا، در کمک به توسعه کشاورزی و صنعت و سایر موارد بر کسی پوشیده نیست.
اگر وجود بسیج را نعمت الهی بدانیم که خداوند به ملت قهرمان ایران عطا کرده است باید شکرگزار این نعمت باشیم و مؤلفه‌های ارزشمندی این موجود ذی‌قیمت را مطالعه و احصا کنیم و توسعه دهیم.
امروز که کشور و انقلاب اسلامی بر اثر توطئه‌های دشمنان و برخی سوء مدیریت‌ها دچار مشکلاتی شده نیز این بسیج است که سعی در دفاع از ولایت و امنیت مردم دارد و با اغتشاشگران وارد مبارزه و روشنگری هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی شده است.
خدمت بی‌نظیری که امروز از همه به‌ویژه از بسیجیان مخلص و انقلابی انتظار می‌رود، همانا جهاد تبیین و روشنگری است. امروز بر همه فرض است که با روحیه‌ای بسیجی در جنگ روایت‌ها وارد شوند و پرده از چهره کریه دشمنان بردارند؛ امروز که جوانان دهه هشتادی ما دچار تشکیک و اعوجاج شده‌اند، این روحیه بسیجی است که می‌تواند این دردانه‌ها و فرزندان میهن را از پوزه‌های خون‌آلود جهان‌خواران نجات دهد و با مهربانی و بزرگ‌منشی و ایثار آبرو و جان، سعی در هدایت راه‌گم‌کردگان کند. دیروز در دفاع مقدس این بسیج بود که ماسک را از دهان خود برداشته و برای نجات جان هم‌رزم خود بر دهان او می‌بست و امروز نیز این بسیج است که باید خلق شگفتی کند و ارزش‌های صد‌ها ساله اسلام را که در معرض خطر است، نجات دهد. بسیج گره‌های کور بسیاری را طی 43 سال گذشته باز کرده است و این گره را نیز به فضل و مدد الهی تحت رهبری‌های مقام عظمای ولایت باز خواهد کرد.
و اما در آخر اینکه هر کجا سکان مدیریت در دست مدیران با روحیه بسیجی بوده است، کارآیی و اثربخشی بیشتری را شاهد بوده‌ایم و این واقعیت باید آنقدر تکرار شود تا همه عرصه‌ها به عرصه موفقیت و بالندگی و سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بدل شود، انشاالله.

شناسه خبر 62925