شناسه خبر:62692
1401/8/28 08:54:43
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور خطاب به خیرین:

به داد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برسید

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: خیرین به داد هنرستان‌ها برسند، چراکه یکی از مشکلات کشور جوانانی هستند که به آن‌ها حرفه‌آموزی نشده است.

محمدرضا جعفری پنجشنبه 26 آبان‌ماه در بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار کرد: خیرین حمایت خود را از مدارس قطع نکنند و می‌توانند در هیئت‌امنای مدارس حضور پیدا کنند؛ مدارس باید تجهیزات مناسب داشته باشند. علم و دانش از طریق فناوری‌های روز به‌دست می‌آیند و مدارس باید هوشمند شوند، خیرین می‌توانند کمک کنند تا دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند بورسیه شوند.
جعفری تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور جوانانی هستند که به آن‌ها حرفه‌آموزی نشده است. اگر هنرستان‌ها و بحث کار و دانش تقویت شود، هنرآموزان وارد بازار کار شده و مشکلاتشان حل می‌شود؛ بنابراین لازم است به داد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برسید.
وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی مصداق بارز باقیات‌الصالحات است، مطرح کرد: با حضور خیرین بیش از 150 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است؛ 50 درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش‌وپرورش توسط خیرین ساخته می‌شود.
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعهدات خیرین بالا رفته و مدارس زیادی در کشور ساخته شده است، بیان کرد: مشکلاتی ازنظر افزایش هزینه‌ها برای مدرسه‌سازی به‌وجود آمده، اما اگر خیرین در مناطق روستایی 30 درصد و در مناطق شهری 50 درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند، مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
استاندار همدان نیز گفت: سرشت ایرانیان با نیک‌اندیشی عجین شده است و خیرینی در کشور داریم که تمام اموال خود را برای کار خیر هزینه می‌کنند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در کشور عزیزمان خیرین زیادی به‌واسطه سرشت ایرانی بودن داریم؛ سرشت ایرانیان با نیک‌اندیشی عجین شده است.
وی تصریح کرد: خیرینی در کشور مانند مرحوم علیپور داریم که تمام اموالشان را وقف کردند. این مرحوم که تاجر فرش بود، از آلمان به کشور بازگشت و تمام اموال خود را در زمینه مدرسه‌سازی هزینه کرد.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ما با تمام وجود به خیرین تعظیم و ادای احترام می‌کنیم و امیدواریم خداوند بر مال و عمر خیرین برکت دهد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز گفت: 82 پروژه خیری با بیش از 500 کلاس درس در 67 هزار متر مربع و 113 میلیارد تومان درحال احداث است.
علی فراهانی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه‌ساز، اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان همدان، اظهار کرد: 246 خیر مدرسه‌ساز در استان همدان وجود دارند که تاکنون 350 پروژه با دو هزار و 148 کلاس درس را به بهره‌برداری رساندند.
فراهانی تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز به‌وجودآورنده تفکر خیری در سطح کشور هستند و به عدالت آموزشی کمک می‌کنند. 35 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است؛ خیرین سرمایه‌های ملی هستند و باید به آن‌ها توجه کرد.
وی ادامه داد: خیلی از استان‌ها به‌علت تمکن مالی، امکانات و خیرین بیشتری دارند. استان ما از این امکانات برخوردار نیست، اما به‌علت حضور افراد نیک‌اندیش در استان، جایگاه ششم کشور را داریم.
فراهانی با بیان اینکه 31 درصد مدارس ساخته‌شده در استان توسط خیرین ساخته شده، مطرح کرد: ما همواره به کار خیر مدرسه‌سازی نیاز داریم. خیلی از فضاهای آموزشی ناقص و تخریبی است؛ برخی آموزشگاه‌ها مربوط به قبل از انقلاب بوده و نیاز به بازسازی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نیمی از خیرین ما در قید حیات نیستند، اما نام و یاد آن‌ها در قلب ما وجود داد و اثر ماندگارشان پابرجا است و دعای خیر دانش‌آموزان یار و یاورشان در آخرت خواهد بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: مشارکت‌کنندگان طرح «آجر به آجر» سه پروژه در مناطق روستایی همدان به ارمغان آوردند.
حمید شیرازیانی اظهار کرد: مدارس پایگاه تربیت نسل‌های آینده هستند، چراکه پیشرفت هر جامعه از مدرسه آغاز می‌شود.
شیرازیانی با بیان اینکه رشد و شکوفایی هر جامعه اهمیت دادن به سیستم آموزشی است، تصریح کرد: با وجود تلاش و نگاه ویژه دولت به مدرسه‌سازی، همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم؛ چراکه بیش از 15 درصد مدارس استان تخریبی هستند.
وی ادامه داد: از سال 77 تاکنون با تشکیل مجمع خیرین، 380 میلیارد تومان تعهد برای خیرین مدرسه‌ساز استان همدان صورت گرفته و 290 میلیاردتومان از آن محقق شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به طرح آجر به آجر، بیان کرد: در طرح آجر به آجر 24 هزار نفر در استان شرکت کردند.
شیرازیانی بیان کرد: بنیاد برکت 81 پروژه با 415 کلاس درس را ضمن مشارکت دولت، متعهد شده که از این تعداد 57 پروژه به بهربرداری رسیده است.
وی در پایان با اشاره به اهمیت حضور بانوان در امر مدرسه‌سازی، گفت: بانوان خیر مدرسه‌ساز با ساخت 36 مدرسه، همراه و حامی مدرسه‌سازی بودند.

شناسه خبر 62692