شناسه خبر:60931
1401/7/16 09:09:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسدآباد گفت: اسدآباد دارای 85 شرکت تعاونی فعال بوده که نیمی از این تعاونی‌ها به شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی‌ و فرآورده‌های کشاورزی و مابقی به شرکت‌های خدماتی و تولیدی صنعتی اختصاص دارد.

حمیدرضا کشکولی اظهار کرد: درحال حاضر 85 تعاونی‌ فعال شهرستان به‌صورت میانگین دارای دو هزار و 440 نفر عضو هستند.
وی با بیان اینکه هریک از شرکت‌ها حداقل دارای هفت عضو هستند، افزود: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان با یک‌هزار و 500 نفر عضو و شرکت تعاونی کامیون‌داران با 560 عضو بیشترین تعداد اعضا را در بین شرکت‌های تعاونی شهرستان به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسدآباد با اشاره به اینکه تعاونی‌ها واحدهای کوچک، متوسط و بزرگی هستند که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در اشتغال‌زایی نقش مهمی دارند، بیان کرد: توجه و تقویت تعاونی‌ها باعث ارتقای اقتصاد جامعه، کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، چراکه تعاون بهترین ابزار برای خروج از فاصله طبقاتی است.
وی همچنین از تعاونی‌ها به‌عنوان مهم‌ترین عامل بهره‌وری یاد کرد و گفت: هدف تعاونی‌ها برخلاف سایر بنگاه‌های تجاری و اقتصادی دستیابی به ثروت و سود نیست، بلکه تعاونی‌ها به دنبال بهبود شرایط زندگی هستند.
کشکولی در ادامه از ایجاد 622 اشتغال جدید در این شهرستان در 6 ماه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: تعهد اشتغال امسال شهرستان یک‌هزار و 651 نفر بوده که با تحقق 37 درصد این تعهد در 6 ماه نخست، برای 622 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی یادآور شد: امسال اداره بهزیستی با 142 درصد و کمیته امداد با 77 درصد به نسبت سایر دستگاه‌ها در تحقق تعهدات اشتغال خود پیش‌تر بوده‌اند.
کشکولی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای طرح در سال 96 تاکنون در زمینه اشتغال پایدار روستایی شهرستان برای تعداد 250 طرح اعتباری افزون‌بر 30 میلیارد و 106 میلیون تومان با اشتغال‌زایی برای 421 نفر، جذب شده که از این میزان اعتبار جذب‌شده دو میلیارد تومان به 6 ماه نخست امسال اختصاص داشته است.
وی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی، قالی‌بافی، خیاطی، حوزه کشاورزی و جذب نیرو در شرکت‌ها و تولیدی‌ها، ازجمله مشاغل ایجادشده این شهرستان طی مدت فوق بوده است.
کشکولی با اشاره به کارخانه فرومنگنز اسدآباد به‌عنوان یکی از طرح‌های شاخص این شهرستان، بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته با بهره‌برداری از این کارخانه برای 200 نفر به‌صورت مستقیم و 700 نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

شناسه خبر 60931