شناسه خبر:60929
1401/7/16 09:07:15

سپهرغرب، گروه خبر: یک پژوهشگر مطرح کشوری و نویسنده کتاب «هلوهای تپه بالایی» مقوله فرهنگ را یکی از مهم‌ترین ارکان قابل توجه جامعه معرفی کرد و گفت: زیباترین و مؤثرترین پیام‌ها را برای نسل نوجوان می‌توان با زبان هنر و با ایجاز کلام در حد حوصله آن‌ها ارائه داد.

حمید هنرجو پنجشنبه 14 مهرماه در مسجد شهید مطهری در آیین رونمایی از کتاب «هلوهای تپه بالایی» که روایتی داستان‌گونه از زندگی شهید طلبه احمد جوکار بوده و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه، کانون خدمت رضوی، نیروی انتظامی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تهیه شده، به ذکر نکاتی در مورد کتاب حاضر و ادبیات پایداری پرداخت.
وی با بیان اینکه این دومین جلسه رونمایی کتاب پس از تهران است، اظهار کرد: کتاب «هلوهای تپه بالایی» حاصل دو سال تلاش بی‌وقفه در راستای تحقیق و شناسایی این شهید بزرگوار است و در این کتاب سعی شده از شعارزدگی و طولانی شدن کلام پرهیز شود و شهید را که اسطوره ملی در همه عصرها و نسل‌ها است، از یک قاب فراتر دانسته و به‌صورت واقعیتی ملموس برای نسل عصر حاضر ترسیم کرد.
این پژوهشگر و نویسنده مطرح کشوری در ادامه از شهیدآوینی به‌عنوان «سید شهیدان اهل قلم» یاد کرد و افزود: شهیدآوینی با شناخت صحیح از مخاطب و با تسلط کافی بر ابزار و رسانه در دهه جنگ تحمیلی و پس از آن، آثاری فاخر و تأثیرگذار را خلق کرد که بر زبان هنر و شیوه ارائه پیام به مخاطب تأکیدی ویژه داشت.
هنرجو ابراز امیدواری کرد که در استان همدان و به‌ویژه ملایر به‌عنوان زادگاه شهید احمد جوکار، کتاب «هلوهای تپه بالایی» بتواند به شیوه‌های مؤثر تبلیغ و تبیین شده تا گروه هدف یعنی مخاطبان نوجوان و جوان با سیره زندگی و مبارزات انقلابی این شهید به‌خوبی آشنا شوند.
در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر بیان کرد: کتاب «هلوهای تپه بالایی» که در سال جاری توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است، در فرصتی حدود دو ماه از چاپ اول به چاپ دوم رسیده و با استقبال شایان توجهی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد.
سیدمهدی آخشیک افزود: قلم زدن در وادی «ادبیات پایداری و دفاع مقدس» با توجه به کمبود حمایت‌های واقعی از نویسندگان این حوزه را اقدامی ستودنی دانست.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب روایتی داستانی خاص بوده که برای گروه نوجوان نوشته شده و در راستای آشناسازی بیشتر این گروه سنی با فضای حاکم در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی و تلاش‌های نوجوانی است که زندگی آسوده در شهر و طلبگی را رها کرده و با آغوشی باز به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شتابد.
در ادامه هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از «زبان هنر» در ستایش و سرودن شهدا به‌عنوان زبانی بسیار اثرگذار و قابل توجه یاد کرد و گفت: با پرداختن به زندگی تک‌تک شهدا و برجسته کردن زوایای مختلف و ابعاد زندگی شهدای بزرگوار که با هنر نویسندگی و خلاقیت امکان‌پذیر است، می‌توان پیام‌های بدیع و مؤثر را به همگان انتقال داد.

شناسه خبر 60929