شناسه خبر:60204
1401/6/27 09:22:15

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرماندار تویسرکان از کاهش آمار طلاق و فوت در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال آمار طلاق در تویسرکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

حسن قاسمی در جلسه شورای ثبت وقایع از کاهش 40 درصدی آمار وقایع طلاق در این شهرستان خبر داد و گفت: 61 مورد طلاق در پنج ماهه امسال در شهرستان تویسرکان ثبت شده در حالی که تعداد طلاق ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته 101 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار فوتی‌های ثبت شده امسال در شهرستان تویسرکان نیز کاهش یافته است گفت: آمار فوتی‌ها در پنج ماهه امسال 286 نفر از سوی ثبت احوال اعلام شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌ها در شهرستان 389 مورد بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تویسرکان کاهش فوتی‌های امسال نسبت به سال گذشته را نتیجه تلاش مجموعه بهداشت و درمان دانست و افزود: یکی از دلایل اصلی وفات سال گذشته بحث شیوع کرونا بود؛ که البته با پیشگیری‌ها و اقدامات خوب دولت و بهداشت و درمان، اکنون کشور در وضعیت پایدار قرار دارد و وضعیت کرونا در تویسرکان هم آبی است.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران در خصوص اهیمت ثبت به موقع وقایع گفت: شورای شهر با همکاری شهرداری تویسرکان اقدامات لازم به منظور الحاق منطقه عین‌آباد به شهر را انجام دهد.

رئیس ثبت احوال شهرستان تویسرکان نیز اظهار کرد: ثبت چهار واقعه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق جزو وظایف ثبت احوال است البته علاوه بر این چهار ماموریت اصلی تغییر شناسنامه، صدور کارت شناسایی و... نیز در حطیه کاری ثبت احوال قرار دارد.

حسنعلی ده‌پهلوان با اشاره به اینکه تعویض شناسنامه امروز به صورت آنلاین انجام می‌شود افزود: شناسنامه صادره از هر کجا باشد فرد یا افراد می‌توانند شناسنامه خود را تعویض کنند در حالی که قبلا فقط در محل صدور شناسنامه تعویض می‌شد.

وی در خصوص آمار وقایع ثبت شده شهرستان تویسرکان با اشاره به ثبت 461 واقعه ولادت در پنج ماهه امسال اضافه کرد: تعداد ولادت ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته 451 مورد است.

رئیس ثبت احوال شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌ها در پنج ماهه امسال 286 مورد ثبت شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌ها 389 مورد بوده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار نشان از کاهش تعداد فوتی‌ها در این شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال 312 مورد ازداوج در شهرستان ثبت شده است گفت: آمار ثبت شده ازدواج در مدت مشابه سال گذشته 318 مورد را نشان می‌دهد.

شناسه خبر 60204