شناسه خبر:57826
1401/4/28 08:44:32

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان از برگزاری سومین جشنواره «سیر و موسیر» همدان در روستای سولان خبر داد.

مجید جهانگیریان اعلام کرد: این جشنواره ساعت 18 روزهای 30 و 31 تیرماه سال‌ جاری در روستای سولان و با حضور هنرمندان برجسته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شاد و متنوعی برای این رویداد درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: موسیقی سنتی و مسابقه آشپزی نیز در این برنامه داریم.

جهانگیریان بیان کرد: تعداد 20 غرفه برای این جشنواره درنظر گرفته شده که 10 غرفه به ارائه محصولات کشاورزی و باغی، پنج غرفه به تولیدات صنایع دستی منطقه و پنج غرفه به غذاهای محلی اختصاص یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای برداشت سیر و موسیر و محصولات باغی از دو مزرعه در روستای سولان برای شرکت‌کنندگان و گردشگران فراهم شده است.

روستای سولان از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ظرفیت فراوانی در تولید محصولات کشاورزی ازجمله سیر و موسیر دارد؛ علاوه‌بر این روند جهانی شدن سیر مورد پیگیری سازمان جهادکشاورزی استان همدان است.

شناسه خبر 57826