شناسه خبر:56383
1401/3/21 09:14:32

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: مسیر گنجنامه و تپه عباس‌آباد شهر همدان به‌علت شیب و پیچ‌های تُند برای انجام ورزش دوچرخه‌سواری ایمن نیست.

سرهنگ فرخ جمالی روز پنجشنبه اظهار کرد: بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش مفرح دوچرخه‌سواری هنگام صبح در مسیر گنجنامه اقدام به انجام این ورزش می‌کنند، درحالی که احتمال بروز حادثه برای آن‌ها زیاد است.

وی اضافه کرد: دوچرخه‌سواران هنگام بازگشت از سمت گنجنامه به میدان قائم به‌علت شیب تند با سرعت بالایی تردد کرده، درحالی که برخلاف خودرو، ترمز دوچرخه ضعیف است و توان نگهداری دوچرخه را در سرعت‌های بالا ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تأکید کرد: صبح‌ها در مسیر میدان قائم به گنجنامه زاویه نور خورشید و تابش آن به چشم راننده، سبب محدودیت دید و کاهش تسلط راننده به مسیر مقابل می‌شود؛ بنابراین احتمال برخورد با دوچرخه‌سوار زیاد است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: بسیاری از دوچرخه‌سواران به‌علت بی‌احتیاطی و تردد با سرعت بالا در سطح شیب‌دار جاده گنجنامه با خودروهای پارک‌شده در حاشیه جاده، درخت، تیر برق و دیوار برخورد می‌کنند.

وی افزود: صبح روز گذشته در این مسیر دو دوچرخه به‌علت تردد با سرعت بالا و ناتوانی راکب در کنترل آن واژگون شد که یکی از دوچرخه‌سواران به کما رفته و دیگری از ناحیه دست، پا و لگن دچار شکستگی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان یادآوری کرد: سال گذشته دو دوچرخه‌سوار در شهر همدان بر اثر بروز حادثه ترافیکی جان باختند و حدود 110 نفر نیز مصدوم و دچار شکستگی‌هایی از ناحیه دست و پا و دیگر قسمت‌های بدن شدند.

سرهنگ جمالی اظهار کرد: برخی از شهروندان نیز اقدام به دوچرخه سواری در بلوار فرودگاه می‌کنند که این بلوار به‌علت تردد خودروهای سنگین و بالا بودن سرعت خودروهای عبوری، بسیار ناایمن است.

شناسه خبر 56383