شناسه خبر:54468
1401/1/31 09:09:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فعالیت خانه‌های مسافر برای جذب و اقامت گردشگر در سطح استان سامان‌دهی شده و در پی آن از فعالیت واحدهای بدون مجوز جلوگیری خواهد شد.

علی مالمیر روز سه‌شنبه در جلسه ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری استان همدان افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه واحدهای اقامتی ازجمله خانه‌‌مسافرها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: در طول دو سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، حوزه گردشگری در کشور و استان همدان تعطیل بود و مسافران و گردشگران به‌صورت گذشته به استان سفر نداشتند.

مالمیر با اشاره به اینکه از نوروز امسال سرفصل جدیدی از گردشگری در استان همدان آغاز شده است، ابراز کرد: نوروز امسال گردشگران زیادی به این استان سفر کردند که بسیاری از آن‌ها در خانه‌مسافرها اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه اماکنی که از اداره کل میراث فرهنگی مجوز دریافت می‌کنند مورد نظارت این اداره کل قرار می‌گیرند، ادامه داد: تأسیسات گردشگری که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، زیر پوشش حمایت‌های این اداره کل نیستند و فعالیت آن، ممکن است موجب بروز برخی از آسیب‌ها شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه گردشگری سلامت در چندسال اخیر در استان رشد کرده است، تصریح کرد: در راستای ارتقای ارائه خدمات و همچنین امنیت گردشگران خارجی کمیسیونی تشکیل و شیوه‌نامه‌های اجرای آن مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز برای خانه‌مسافرها از نوروز امسال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت غیر مجاز سودآوری زیادی دارد و قیمت‌های نامتعارف موجب عدم استقبال برای دریافت مجوز جهت فعالیت رسمی و قانونی خانه‌مسافرها شده است.

مالمیر ادامه داد: در نوروز امسال 15 مورد مجوز خانه‌مسافر در سطح استان همدان صادر شد، درحالی که براساس ارزیابی صورت‌گرفته بیش از 15 هزار خانه‌مسافر در این مدت فعالیت داشته‌اند.

وی ابراز کرد: ارائه خدمات حوزه سلامت و درمان به بیماران خارجی در استان همدان، باید توسط 6 شرکت دارای مجوز انجام شود و هرگونه فعالیت دفاتر غیر مجاز، موجب بروز آسیب می‌شود.

شناسه خبر 54468