شناسه خبر:54039
1401/1/22 10:18:50

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

پیمان اسکندری اظهار کرد: سال گذشته 47 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به سل 99 بیش از 10 درصد رشد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین 93 هزار و 600 تن مرغ در سطح استان تولید شد و در حال حاضر نیز وضعیت تولید و عرضه مرغ در سطح استان بسیار مطلوب و با قیمت مصوب مرغ در واحدهای عرضه در دسترس مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد:‌ سال گذشته بیش از 207 هزار و 796 تن ذرت در سطح استان توزیع شد که 77 درصد از این میزان مربوط به طیور و 23 درصد مربوط به دام بود که در مقایسه با سال 99 بیش از 57 درصد رشد داشت.

اسکندری با بیان اینکه کل نیاز مرغداری‌ها در سیستم بازرگاه تأمین و مشکلی وجود نداشته‌ است، افزود: 105 هزار و 918 تن کنجاله سویا در سطح استان توزیع شده که 89 هزار و 316 درصد معادل 82 درصد در حوزه طیور بوده است.

وی اضافه کرد: 54 هزار و 923 تن جو و 33 هزار و 923 تن سبوس در سطح استان توزیع شده که نسبت به سال 99 رشد قابل قبولی داشته است.

**برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان

وی در ادامه از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان در هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری رویداد ملی توت فرنگی با محوریت کمیسیون آب، کشاورزی، محیط زیست و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: این رویداد در چهار بخش جشنواره، سمینار تخصصی، نمایشگاه و آگروتوریسم ( گردشگری کشاورزی) با دعوت از تمام استان‌های کشور در سنندج برگزار می‌شود.

اسکندری در پایان عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، جذب سرمایه‌گذار در بخش توت فرنگی، توسعه صادرات، تجاری‌سازی محصول توت‌فرنگی و توسعه گردشگری در استان انجام می‌شود.

 

شناسه خبر 54039