شناسه خبر:53195
1400/12/16 10:00:53

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان روز یکشنبه و همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت چند اصله نهال در محوطه ساختمان صدا و سیمای مرکز همدان کردند.

در این مراسم که فرماندار همدان و جمعی از مقامات و مسئولان استان حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی و علیرضا قاسمی فرزاد، اقدام به کاشت چند اصله نهال به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: در آموزه‌های دینی توجه زیادی به کاشت نهال و توجه به طبیعت شده است حتی پیامبر اسلام (ص) در بسیاری از موارد قطع و شکستن شاخه درختان را ممنوع کرده اند.

«اسفندیار خزایی» افزود: همچنین در حدیثی از حضرت محمد(ص) نقل شده که اگر در آستانه قیامت هم قرار گرفتیم و شرایط کاشت درخت وجود داشت، باز هم باید نسبت به کاشت درخت همت کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از هم استانی‌ها خواست تا هریک در منزل یا محل فعالیت اقدام به کاشت یک اصله نهال کنند تا با این کار این سنت حسنه را استمرار ببخشند.

وی اظهار داشت: علاوه بر کاشت نهال توسط امام جمعه و استاندار همدان، غرس نهال به جای سبزه توسط شهرداری، بهره برداری از طرح‌های آبخیزداری، افتتاح خیابان جنگلبان، رژه خودرویی یگان حفاظت، پویش بذرکاری جنگلی در کوهستان الوند، کاشت نهال در مناطق و شهرک‌های صنعتی از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

خزایی تصریح کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، یک میلیون و 200 هزار اصله نهال در سطح استان همدان کاشته می‌شود.

شناسه خبر 53195