شناسه خبر:52748
1400/12/4 09:35:05

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم حساسیت نسبت به کرونا را از دست داده‌اند که می‌طلبد دوباره آن‌ها را حساس کرد که از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

مهدی رمضانی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان که با موضوع واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع و اهمیت کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست و نزدیک به سه سال است که کل ارکان کشور به‌خصوص کادر درمان را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع مقابله با کرونا به اندازه‌ای است که شخص رئیس جمهور اول هر هفته در قالب ستاد کرونا دو سه ساعت وقت را به این موضوع اختصاص می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و نافذ وظیفه شورای اطلاع‌رسانی است هر چند رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در قالب‌های مختلف حداکثر تلاش کرده‌اند اما عملاً می‌توان گفت ضریب‌نفوذ مقداری افت کرده است.

رمضانی اذعان کرد: باید به سمت استفاده از فضای مجازی رفت و با استفاده از متخصصین این قضیه افکار عمومی را قانع کرد که کودکان بالای پنج سال باید واکسینه شوند چرا که سویه اُمیکرون بیشتر کودکان را درگیر می‌کند.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های طنز و تمثیل برای اقناع والدین و نیز تشویق کودکان برای واکسیناسیون کاربردی خواهد بود.

وی عنوان کرد: می‌توان اکیپ‌هایی را به محلات اعزام کرد که ضمن اقناع خانواده‌ها، همان زمان واکسیناسیون نیز انجام شود و ضرورت این موضوع در مناطق سنتی بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه هم تأکید کرد و گفت: تأکیدات ائمه جمعه و روحانیون در کردستان نافذ است که این بهترین ظرفیت برای تحقق موضوع ترغیب والدین به واکسیناسیون کودکان است.

رمضانی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت بسیج برای پوشش همگانی واکسیناسیون شد و گفت: توزیع ماسک در معابر عمومی و شلوغ شهر هم به نوعی فرهنگ‌سازی است که الزامات بهداشتی مقابله با کرونا رعایت شود.

وی عنوان کرد: مردم حساسیت نسبت به کرونا را از دست داده‌اند که می‌طلبد دوباره آن‌ها را حساس کرد که از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

شناسه خبر 52748