شناسه خبر:50746
1400/10/15 09:02:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: بیش از دو هزار نفر از روستاییان و عشایر استان همدان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران ابراز کرد: در راستای توسعه و ترویج اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی روستاییان و عشایر در 9 ماهه سال جاری، دو هزار و 720 نفر از روستاییان و عشایر استان از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان و مناطق محروم، گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی در روستاها، کاهش مهاجرت بی‌رویه به شهرها را به دنبال خواهد داشت.

مختاران با اشاره به اینکه دو هزار و 720 روستایی و عشایر استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند، بیان کرد: اجرای دوره‌های مهارتی در 130 حرفه و 83 روستا به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

این مقام مسئول اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و افزود: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

شناسه خبر 50746