شناسه خبر:50262
1400/10/5 09:20:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اعلام اینکه بیمه سلامت کرمانشاه جزء چهار استان کشور است که 100 درصد اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی را محقق کرده‌اند، گفت: با توجه به اختلاف جمعیتی بالای بیمه‌شدگان زیر پوشش، رتبه برتر کشور به کرمانشاه تعلق گرفت.

امید قادری روز شنبه از تلاش شبانه‌روزی قسمت‌های مختلف این سازمان در فراهم کردن زیرساخت‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی قدردانی کرد و افزود: یکی از دلایل مهم تحقق این پروژه مهم در استان کرمانشاه، اطلاع‌رسانی شفاف و روشن از مزایای طرح به بیمه‌شدگان و مراکز طرف قرارداد است.

وی با بیان اینکه اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی 100 درصد در بیمه سلامت کرمانشاه محقق شده است، گفت: از این پس مراکز و ادارات بیمه سلامت در کرمانشاه به هیچ عنوان نسخه کاغذی و غیر الکترونیکی از مراکز درمانی و نسخه‌پیچی و نسخه‌نویسی نمی‌پذیرند.

قادری بیان کرد: این امکان به‌طور 100 درصد برای همه مراکز درمانی در راستای نسخه‌پیچی و نسخه‌نویسی در کرمانشاه و تمام شهرستان فراهم شده که کد کاربری و پسورد دریافت کنند و براساس آن به ویزیت، درمان و تجویز دارو برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت بپردازند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: اگر مراکز درمانی و نسخه‌پیچی درخصوص اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی با مشکل، ابهام و سؤال مواجه شدند، با سامانه 1666 تماس بگیرند و یا به ادارت بیمه سلامت در شهرستان‌ها مراجعه و پاسخ خود را دریافت کنند.

قادری اظهار کرد: در موارد اشکال در تجویز الکترونیک و یا نسخه‌پیچی الکترونیک بیمه‌شدگان، کارشناسان این اداره کل با شماره ثابت 37241849 - 083 داخلی 227 یا 228 در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات و ابهامات مطروحه و درصورت لزوم آموزش‌های لازم هستند.

وی یادآوری کرد: دسترسی به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک (ERX) برای پزشکان غیر طرف قرارداد نیز امکان‌پذیر است و این پزشکان درصورت ویزیت بیمه‌شدگان زیر پوشش سازمان بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به اداره نظارت این اداره کل و یا از طریق تماس با شماره تلفن 08337246244 نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه مذکور را دریافت کنند.

* 60 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه یک میلیون و 250 هزار نفر یعنی 60 درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیر پوشش دارد.

شناسه خبر 50262