شناسه خبر:49716
1400/9/23 09:33:12

سپهرغرب، گروه خبر: نشست هم‌اندیشی و تعامل اداره کل منابع طبیعی و جمعیت هلال‌احمر استان همدان با حضور مدیران ارشد و کارشناسان این دو نهاد برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان همدان، صبح روز گذشته در ابتدای این جلسه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در اداره‌ کل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به نعمات خداوند و چگونگی برخورداری از بهشت، خاطرنشان کرد: بالاترین نیکی این است که انسان بتواند با دست خودش در قلب‌های مؤمنان شادی ایجاد کند و آلام و دردهایشان را بکاهد.

سیدعلی صنوبری افزود: بالاترین کار به خطر انداختن جان خود برای خدمت به دیگران است؛ امیدوارم با راه‌اندازی کاروان سلامت و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دو نهاد مردمی از معضلات محیط‌زیست و تأثیرات آسیب‌های جبران‌ناپذیر در حیات بشری کاسته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به اینکه کار داوطلبان نجات جان آدم‌ها است و در بحث کرونا اگر نیروهای مردمی و داوطلبان نبودند ما نمی‌توانستیم به مشکلات فائق آییم، خاطرنشان کرد: از آنجا که منابع طبیعی میراث گذشتگان برای ما است، ما هم باید این میراث را به‌خوبی حفظ کرده و به آیندگان تحویل دهیم.

علی سنجربگی افزود: در بحث تخصصی هلال‌احمر یک مرحله پیشگیری از بحران سیل وجود دارد که آن بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری برای جلوگیری از وقوع سیل است و در بحث مدیریت بحران بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: ما علاوه‌بر مسئولیت اجتماعی که همه برای حفظ طبیعت داریم، یک وظیفه ذاتی نیز برای پیشگیری از سیل و مدیریت بحران در این زمینه داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: تاکنون کاروان‌های متعددی ازجمله کاروان‌های سلامت در جمعیت هلال‌احمر مرسوم بوده، اما این کاروان سلامت طبیعت نیز کار بسیار پسندیده و ارزشمندی برای حفظ طبیعت است.

سنجربگی گفت: خانه‌های هلال در روستاها فعال هستند و از آنجایی‌ که وظیفه خانه‌های هلال بالا بردن تاب‌آوری محلی است، کاشتن درخت و جنگل‌کاری نیز می‌تواند به تاب‌آوری روستاها در مقابل سیل و بارندگی کمک کند.

وی افزود: همان‌گونه که بستن کمربند و بیمه‌ خودرو با آموزش همگانی برای عموم جواب داد، قطعاً آموزش عمومی در زمینه محیط‌زیست هم جواب خواهد داد و جمعیت هلال‌احمر همان‌گونه که به نجات جان انسان‌ها اهمیت می‌دهد، قطعاً به حفظ و حراست از طبیعت نیز اهمیت خواهد داد تا این میراث به‌خوبی برای آیندگان حفظ شود.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: مهم‌ترین دغدغه ما محافظت از منابع طبیعی است و در تعامل با جمعیت هلال‌احمر، معتقدیم در آینده نزدیک شاهد تحقق بسیاری از اهدافمان برای حفظ و بهبود منابع طبیعی در استان با ورود اعضای جمعیت هلال‌احمر خواهیم بود.

اسفندیار خزائی افزود: تفاهم‌نامه هلال‌احمر با سازمان جنگل‌ها یک تفاهم‌نامه عملیاتی است و در زمینه همکاری‌های مشترک قدم‌های خوبی در جهت حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی برداشته خواهد شد.

وی حفظ منابع طبیعی را مسئولیت اجتماعی و درعین‌حال تکلیفی ملی دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر به منابع طبیعی آسیبی وارد شود، قطعاً خسارت آن به همه ما برمی‌گردد و بنابراین مسئولیت‌پذیری برای حفظ این منابع حیاتی برعهده همه ما است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت زیستی و امنیت غذایی ما انسان‌ها و نسل آینده با منابع طبیعی گره خورده است، ابراز کرد: وقتی تا این میزان منابع طبیعی اهمیت دارند، پس باید در توسعه و حفظ این منابع کوشا بوده و هم‌افزایی داشته باشیم.

شایان ذکر است این نشست به‌مناسبت آغاز اجرای طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع‌محور جهت حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی به‌صورت وبیناری روز شنبه هم‌زمان با سراسر شهرستان‌های استان در سالن جلسات منابع طبیعی همدان برگزار شد.

شناسه خبر 49716