شناسه خبر:46407
1400/7/6 09:41:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: احداث دانشکده‌های شیمی، اقتصاد و مرحله دوم معماری در این دانشگاه به انتهای کار رسیده، اما متأسفانه با مشکل تأمین مالی مواجه هستیم.

«محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا» روز یکشنبه در جلسه شورای دانشگاه رازی افزود: برای تجهیز دانشکده‌­های مذکور نیازمند چندین میلیارد تومان تأمین اعتبار هستیم که متأسفانه بودجه دانشگاه پاسخگوی این مهم نیست و با توجه به اینکه اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت‌علمی در اولویت قرار دارد، اکنون امکان تأمین اعتبار این پروژه‌ها از منابع دانشگاه مقدور نیست.

وی در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی که در سال تحصیلی جاری نسبت به آن تأکید داریم، این است که مدیریت دانشکده‌ها با یک نگاه جامع‌الاطراف به مؤلفه‌های کاری حوزه خود بپردازند و امور دانشگاه را در سطح سیاست‌های کلان تعقیب کنند و در پیاده‌سازی برنامه‌های دانشگاه تا حد زیادی پای کار باشند.

   دانشکده‌های موفق در اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه مشمول مشوق می‌شوند

اعلمی‌آل‌آقا اظهار کرد: براساس برنامه‌­ریزی صورت‌گرفته اگر دانشکده‌ها در پیاده‌سازی برنامه عملیاتی خود در چارچوب سیاست‌های کلان دانشگاه موفق عمل کنند، مشمول مشوق‌هایی خواهند شد و به‌مراتب اگر خدایی‌ناکرده اهمال‌کاری در این خصوص صورت گیرد، در حوزه اعطای گرنت‌های پژوهشی تجدید نظر خواهد شد.

وی خواستار بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های اساتید و گروه­‌های آموزشی شد و افزود: از مدیریت دانشکده‌ها تقاضا دارم نسبت به اجرای برنامه‌های راهبردی دانشگاه، حضور اساتید در گروه‌های آموزشی، کیفیت آموزش و پیگیری مشکلات و مسائل مربوطه اهتمام ورزند.

رئیس دانشگاه رازی با اشاره به تحولات چشمگیر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، خواستار جدیت بیش‌ازپیش از سوی اساتید و مدیران دانشگاه در این حوزه‌ها شد و گفت: در حوزه کیفیت‌بخشی به آموزش، بحث بازنگری دروس مبتنی بر سرفصل‌های وزارت عتف پیگیری و آیین‌نامه‌های لازم برای این مهم در معاونت آموزشی دانشگاه تدوین شده است.

وی به برخی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه پژوهشی اشاره و بیان کرد: درنظر گرفتن مشوق‌هایی برای چاپ کتاب، مقالات Q1، جذب دانشجوی پسادکترا و دستیار پژوهشی، بازنگری آیین‌نامه‌های گرنت و ترفیعات و پایه‌های تشویقی ازجمله این موارد است که خوشبختانه در همین مدت کوتاه نتایج مثبتی را شاهد بوده‌ایم.

   دانشگاه رازی دارای 20 پژوهشگر پسادکترا است

به گفته اعلمی‌آل‌آقا هم‌اکنون بیش از 20 پژوهشگر پسادکترا داریم و تعدادی از اعضای هیئت‌علمی نیز مشمول استفاده از پایه تشویقی در حوزه پژوهش شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانشجویان، گفت: دانشگاه رازی به‌عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه‌های استان به‌خوبی در این حوزه فعالیت کرده است. خوشبختانه واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه به پایان رسیده و اکنون واکسیناسیون دانشجویان انجام می‌شود.

   ارائه خدمات به دانشجویان تنها با داشتن کارت واکسیناسیون مقدور است

اعلمی‌آل‌آقا بیان کرد: تأکید ما این است که ارائه خدمات به دانشجویان تنها با داشتن کارت واکسیناسیون صورت گیرد، امیدواریم با مشارکت دانشجویان بار دیگر شاهد حضور دانشگاهیان در فضای پُرشور دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه رازی هچنین تأکید کرد: مدیران گروه‌های آموزشی و متولیان حوزه آموزش در دانشکده‌ها نسبت به برنامه‌­ریزی دروس و تدوین برنامه گروه‌ها براساس شیوه آموزش حضوری و مجازی اقدام کنند.

   پرداخت چهار میلیارد تومان حق‌التدریس اساتید دانشگاه

وی همچنین به مطالبات اساتید دانشگاه و پیگیری برای این مهم اشاره کرد و گفت: در هفته جاری حدود چهار میلیارد تومان حق‌التدریس نیم­سال تحصیلی گذشته پرداخت شد و با پرداخت مبالغی به‌صورت علی‌الحساب، درتلاشیم تا دغدغه همکاران عضو هیئت‌علمی در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق اساتید جبران شود.

اعلمی‌آل‌آقا ضمن ابراز خرسندی از سامانه‌سپاری فرآیندهای کاری در دانشگاه، بر تداوم و ارتقای این مهم تأکید کرد و افزود: خوشبختانه سامانه میز خدمت دانشگاه فعال است و در ارائه بسیاری از خدمات ازجمله تسویه حساب دانشجویی به‌صورت غیر حضوری موفق عمل کرده است و از این حیث ارائه خدمات الکترونیک آموزشی، دانشجویی و پژوهشی به دانشجویان نقش مهمی در توسعه دانشگاه خواهد داشت و این مهم از برکات سامانه‌سپاری به‌عنوان گامی نوین در مسیر توسعه دانشگاه است.

دانشگاه رازی اکنون دارای 10 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره‌گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی و درمجموع 355 عضو هیئت‌علمی در 39 گروه آموزشی و تعداد 12 هزار و 347 نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شناسه خبر 46407