شناسه خبر:46114
1400/6/29 09:20:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت 212 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی، گفت: مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند، تا پایان آذرماه تمدید شد.

حسن عزیزی اظهار کرد: ثبت‌نام تسهیلات کرونایی تا پایان آذرماه تمدید شده و صاحبان مشاغل 14 گانه آسیب‌دیده از کرونا می‌توانند برای دریافت وام به سامانه کارا در بخش تسهیلات کرونا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون 22 هزار و 209 کارفرما برای حمایت از اشتغال 26 هزار و 249 نفر توانسته‌اند از تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده به میزان 212 میلیارد تومان استفاده کنند.

عزیزی با بیان اینکه کارگران به دو بخش تقسیم می‌شوند، گفت: برخی در بنگاه‌هایی مشغول هستند که کد تأمین اجتماعی دارند و مشمول بیمه‌اند و بسته به نوع رشته برای هر نفر 12 تا 16 میلیون تومان به‌ازای هر کارگر پرداخت شده است.

وی افزود: برخی بنگاه‌ها کد تأمین اجتماعی ندارند که در این بنگاه‌ها به‌ازای هر نفر 6 تا 8 میلیون تومان بسته به نوع تسهیلات، پرداخت می‌شود.

عزیزی درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات گفت: از زمان پرداخت وام دو ماه تنفس دارد و نرخ سود آن 12 درصد است و به مدت دو سال نیز باید تسویه شود.

وی افزود: اعتبار برای این تسهیلات تأمین شده و محدودیتی در پرداخت وجود ندارد، بنابراین زمان دریافت این وام به خود متقاضی بستگی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: هر بنگاهی تنها یکبار مجاز به دریافت این تسهیلات است.

شناسه خبر 46114