شناسه خبر:41389
1400/3/10 09:20:43

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: با انجام فاز اول اصلاح و ساناندهی پایگاه، دستکند سامن بازگشایی می‌شود.

علی خاکسار با بیان اینکه «دستکند سامن» شهریورماه و برای هفته دولت بازگشایی می‌شود اظهار کرد: طی دو سه سال اخیر دستکند سامن در نوبت بازگشایی است و حتی قرار بود در رویداد 2018 بازگشایی شود اما به دلایلی این کار صورت نگرفت.

وی از اختصاص اعتبار 500 میلیون تومانی برای این مجموعه خبر داد و گفت: امیدواریم با این اعتبار فاز اول این دستکند بازگشایی شود اما باز هم این مجموعه برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان به بخش‌هایی که باید اصلاح و ساماندهی شود اشاره کرد و گفت: برای مجموعه دستکند ساختمان 200 متری به عنوان پایگاه دستکند احداث شده تا عوامل انسانی شامل مدیر پایگاه، راهنما، بلیت فروش و یگان حفاظت مستقر شوند که همین موضوع برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

وی اضافه کرد: اصلاح و تکمیل نورپردازی، چیدمان اسکلت‌های انسانی و نصب ویترین‌های مناسب برای نصب اشیا، ساماندهی و اصلاح معبرها و مسیرهای عبوری گردشگران و ایجاد خروجی از دیگر بخش‌هایی است که برای انجام نیاز به اعتبار دارد.

خاکسار بیان کرد: سکونتگاه زیرزمینی سامن در سال 84 به طور اتفاقی کشف شد و باستان‌شناسان هسته اولیه سکونتگاه را متعلق به دوره اشکانیان می‌دانند که در طول تاریخ به وسعت آن افزوده شده است.

شناسه خبر 41389