شناسه خبر:38920
1400/1/20 23:22:52

سپهرغرب، گروه خبر: درحالی که رئیس شورای اسلامی شهر همدان عنوان می‌کند طرح جامع شهری همدان فعلاً تصویب نشده است، معاون عمرانی استاندار اعلام کرده طرح پس از چند ماه کار کارشناسی، با قید شرایطی به تصویب رسید.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه طرح جامع شهری همدان فعلاً تصویب نشده و اقدامات کارشناسی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: فعلاً نمی‌توانم در مورد این طرح نظر بدهم، چون باید مشاور آن را ارائه دهد، اما تا جایی که پیش رفته نواقصی دارد که اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان آنکه این طرح محاسنی هم دارد که مشاور تاحدودی مسائل شهری را مدنظر قرار داده اما نواقصی هم هست که هم شهرداری و هم شورای شهر به مشاور اعلام کرده‌اند، گفت: با نهایی شدن طرح می‌‌توانیم اظهار نظری در مورد کامل یا ناقص بودن آن داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: به مشاور تأکید شده تا نواقص یا ایرادها را اصلاح و بعد مجدد ارائه کند تا طرح کاملی به‌دست آید.

وی درخصوص حواشی کارگروه امور زیربنایی استان که نسبت به عدم دعوت اعضای شورای شهر گلایه‌هایی بود، افزود: قرار است روز یکشنبه هفته آینده توضیحاتی در جمع خبرنگاران در این خصوص داشته باشیم؛ درواقع سوء تفاهم‌هایی پیش آمده که باید عنوان و نسبت به اطلاع‌رسانی دقیقی که درخصوص دعوت به آن جلسه نشده، مسائلی مطرح شود.

این درحالی است که معاون امور عمرانی استاندار همدان در مصاحبه با «روزنامه همدان‌پیام» اعلام کرده پس از پایان کار مطالعاتی طرح جامع شهر همدان توسط مشاور، کمیته کارشناسی امور زیربنایی پس از چند ماه کار کارشناسی، آن را با قید شرایطی به تصویب رساند.

فرهاد فرزانه افزود: کارشناسان ذیل تصویب طرح، یک‌سری پیشنهادات دارند که درصورت تأیید به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان نیز خواهد رسید و پس از آن برای شورای ‌عالی شهرسازی و معماری و تأیید نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

مسئله دیگر اینکه رئیس شورای اسلامی شهر همدان در دومین جلسه صحن شورا عنوان کرده بود «شهروندان و نخبگان همدانی مطلع باشند، ‌اعضای شورای شهر همدان به جلسه نهایی بررسی طرح جامع شهر همدان دعوت نشدند و اعضای شورا معتقدند طرح جامع شهر، حق مردم همدان است و اساساً می‌بایست رئیس و یا نمایندگان شورای همدان در جلسه بررسی و تصویب طرح جامع شهر الزاماً بر مبنای قانونی، حضور می‌داشتند».

نرگس نورالله زاده، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز عنوان کرده که «براساس شنیده‌ها، طرح جامع شهر همدان بدون دعوت از کارشناسان و توجه به نظریات کارشناسی مطرح‌شده با روش دستوری در کارگروه امور زیربنایی به تصویب رسیده است، مدیران ارشد آگاه باشند که مردم انقلاب کرده‌اند؛ ازاین‌رو پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اداره جلسات با روش دیکتاتوری مورد تأیید و نظر مردم نیست، با توجه به اینکه مدیران رفتنی هستند و طرح جامع برای مردم شهر همدان ماندنی است، باید نقطه‌نظرات مردم در طرح جامع لحاظ شود».

شناسه خبر 38920