شناسه خبر:38874
1400/1/18 23:57:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مرکز جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته 243 متکدی در شهر جمع‌آوری شدند که 161 نفر از آن‌ها مرد و 82 نفر زن بودند.

صلاح‌الدین وکیلی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود متکدیان در معابر سطح شهر است که بعضاً موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی گفت: با هدف کاهش پدیده زشت تکدیگری در سطح شهر طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان به‌صورت مستمر اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول از سامان‌دهی 243 متکدی در سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: 161 نفر از آن‌ها مرد و 82 نفر زن بودند.

وکیلی عنوان کرد: سال گذشته 143 نفر از متکدیان جمع‌آوری‌شده متعهد به ترک تکدی‌گری شدند و با توجه به اینکه هشت نفر آن‌ها از شهرها و استان‌های هم‌جوار آمده بودند، با گرفتن تعهد کتبی به شهرهای محل سکونتشان انتقال داده شدند.

       اسکان 68 نفر از متکدیان بی‌سرپناه

وکیلی اضافه کرد: 68 نفر از متکدیان به‌دلیل نداشتن سرپناه در مجتمع اسکان داده شده و دو نفر از آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و سه نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: 19 کودک متکدی هم از سطح شهر در سال گذشته جمع‌آوری شد که با گرفتن تعهد تحویل خانواده‌‌هایشان شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان شهرداری سنندج افزود: اطلاعات متکدیان جمع‌آوری‌شده در سامانه آسیب‌دیدگان اجتماعی به‌طور کامل ثبت خواهد شد.

وکیلی از همکاری مراجع قضائی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های حمایتی در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و سامان‌دهی متکدیان تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم در راستای کاهش پدیده زشت تکدی‌گری در سطح شهر گام برداریم.

شناسه خبر 38874