شناسه خبر:37929
1399/12/23 10:05:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های گردشگری این استان هزینه شده است.

امین قاسمی بیان کرد: تعدادی از طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان به بهره‌برداری رسیده‌اند و برخی از این طرح‌ها نیز که در حال تکمیل هستند قبل از پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا منجر به محدودیت سفر و کاهش گردشگر در لرستان شده است، اظهار کرد: در این راستا دفاتر خدمات گردشگری تعطیل و متحمل خساراتی شدند که در مجموع بر اساس برآوردها بیش از 100 میلیارد تومان خسارت به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش گردشگری و صنایع‌دستی وارد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید و ستاد ملی مقابله با کرونا بازپرداخت بدهی‌های بانکی فعالان گردشگری و صنایع‌دستی امهال شد و متقاضیانی که در سامانه‌های مختلف ثبت‌نام کردند از تسهیلات ویژه کرونا بهره‌مند شدند.

قاسمی گفت: دولت همچنین از برخی هنرمندان و صنعتگران و فعالان بخش خصوصی که در اماکن متعلق به وزارت میراث فرهنگی فعالیت می‌کردند و امسال با توجه با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی‌ها درآمد و توان پرداخت اجاره بها را نداشتند، با تدابیر و شیوه‌های مختلف حمایت شدند.

142 واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در لرستان وجود دارد.

 

شناسه خبر 37929