شناسه خبر:32077
1399/8/28 15:42:28

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: طرح جامع ارائه‌‌شده در همدان درحال بررسی و طی مراحل قانونی است، چراکه با اجرای آن شهروندان باید آسایش بیشتری احساس کنند.

داریوش حسینی بیان کرد: طرح جامع هر 10 سال یک‌بار بازنگری می‌شود، گاهی هم پیش می‌آید که سرانه‌ها مشکلی ندارند و طرح قبلی با تأخیر مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع کاملاً مشخص است و باید طبق قوانین و مقررات این طرح را جلو برد، اظهار کرد: سرانه‌هایی که برای شهروندان تعریف می‌شود، باید توسط مشاور در طرح جامع گنجانده شود و سرانه‌ها نیز طبق ضوابط تعریف می‌شود و هیچ اعمال نفوذی در آن وجود ندارد و طبق ضوابط و طی مراحل قانونی در جلسات شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: به‌منظور اجرای طرح اقدام ملی درحال افزودن بخش قابل توجهی از اراضی ملی به شهر هستیم تا بتوانیم مشکل مسکن را در طرح جامع نیز حل کنیم.

وی بیان کرد: طرح جامع شامل کلیات است و براساس ضوابط، پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی در آن دیده شده و هیچ اعمال سلیقه شخصی در آن نشده است؛ طرح تفصیلی نیز شامل جزئیات محسوب می‌شود که بعد از تصویب طرح جامع به اجرا درمی‌آید.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه در طرح جامع معمولاً مشاور همه جوانب را درنظر می‌گیرد و اشتباهی رخ نمی‌دهد، گفت: این طرح به شوراهای شهر، شهرداری‌ها و اداراتی مانند جهاد کشاورزی ارائه می‌شود و مورد بررسی می‌گیرد و درنهایت به شورای برنامه‌ریزی استان می‌رسد. این طرح در جلسات مفصلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصویب آن فرآیند ساده‌ای ندارد.

حسینی در رابطه با عبور خطوط راه آهن از مناطق حفاظت‎شده بیان کرد: این پروژه‌ها مشاور دارد و مشاور همه ملاحظات محیط‎زیستی را درنظر می‌گیرد. اما در بعضی پروژه‌ها ضرورت ایجاب می‌کند که چنین اتفاقاتی بیفتد؛ همین هم در کمیسیون‌های تخصصی محیط‎زیستی مورد بحث قرار می‌گیرد و حساسیت‌های آن گوشزد می‌شود.

* تصویب 48 میلیارد تومان اعتبار برای مسیر برگشت گنجنامه به تویسرکان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با مسیر برگشت گنجنامه به تویسرکان گفت: مطالعه مجدد این طرح به‎تازگی انجام شده و جزئیات آن شامل احداث باند دوم جاده گنجنامه به عباس‎آباد و شهر همدان است که 48 میلیارد تومان برای این طرح بودجه تعیین و در سازمان برنامه و بودجه تصویب شده است.

حسینی در رابطه با ضرورت اجرای این پروژه بیان کرد: اجرای این پروژه در جلسات مختلف استان مطرح شده و نماینده تویسرکان در مجلس درخواست یک جاده ‌ایمن برای این شهرستان داشته است. در چنین شرایطی انجام مطالعات و ساخت این جاده به اداره ‌کل راه و شهرسازی سپرده می‌شود.

* راهسازی عمل توسعه در یک شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه راه‎سازی عامل توسعه در یک شهر است، افزود: این جاده در روزهای آخر هفته با ترافیک شدیدی روبه‎رو می‌شود و حتی یک دوربرگردان هم ندارد، ما موظف به حل ترافیک این جاده هستیم.

وی تأکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که اراضی این منطقه در اختیار دولت بماند و عموم مردم از آن‌ها استفاده کنند، درحالی ‌که اکثر باغ‌های گنجنامه خصوصی است و شهروندان دیگر از آن‌ها بهره‌ای نمی‌برند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما به حفظ محیط طبیعی این منطقه است، اما این در شرایطی بوده که راه ورود خودرو به آنجا را ببندند و از شهروندان بخواهند به‎صورت پیاده در آن رفت‏‌وآمد کنند، اما وقتی اجازه تردد خودرو را می‌دهند، باید به فکر حل مشکل ترافیک هم باشند.

شناسه خبر 32077