شناسه خبر:25997
1399/5/11 00:31:26

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی کردستان، به اعتباری در حدود 70 میلیارد ریال نیاز دارد و امیدواریم فاز نخست آن در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا مترقب روز پنجشنبه گذشته در حاشیه بازدید از این ساختمان در حال ساخت اظهار کرد: علاوه‌بر اینکه افتتاح این ساختمان بسیاری از مشکلات پزشکی قانونی استان را مرتفع می‌کند، این پروژه می‌تواند به‌عنوان پروژه شاخص غرب کشور شناخته شده و در امر پژوهش و آموزش متخصصان مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر بسیاری از نمونه‌های مهم آزمایشگاهی استان کردستان به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود که با افتتاح این پروژه؛ حتی می‌توان نمونه‌های آزمایشگاهی استان‌های مجاور و کشورهای همسایه را نیز بررسی کرد.

رئیس شورای قضایی استان کردستان اضافه کرد: امیدواریم درصورت تأمین اعتبار در دهه فجر امسال، شاهد افتتاح کامل این ساختمان باشیم که شامل مرکز پزشکی، آزمایشگاهی، سالن تشریح و معاینات پزشکی است.

بهتاش خانی‌آباد؛ مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان نیز در این بازدید ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد سوله بحران در استان اظهار کرد: درصورت موافقت استانداری کردستان برای تخصیص زمین مجاور ساختمان پزشکی قانونی سنندج، نیاز استان کردستان برای اتفاقات بحرانی مرتفع خواهد شد.

این ساختمان در منطقه 1/19 شهرک بهاران شهر سنندج، روبه‌روی پمپ گاز در حال ساخت است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25997