شناسه خبر:19580
1399/1/23 21:42:38
مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در لرستان:

جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار از سطح شهرهای لرستان آغاز‌شد

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا در لرستان، از آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر از سطح شهرهای این استان خبرداد.

احمد‌حسین‌ فتایی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهارکردت: بر اساس مصوبه جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان لرستان، در تاریخ 21 فروردین‌ماه، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهرهای استان جمع‌آوری می‌شوند.

وی گفت: مقررشده که اداره کل بهزیستی استان و شهرداری‌ها با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی نسبت‌به جمع ‌آوری معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار و افراد زباله‌گرد، اقدام و در صورت آلوده‌نبودن افراد یاد‌شده، آن‌ها را به مراکز نگهداری ماده 16 و در غیر این صورت به مراکز نقاهتگاهی هدایت‌کنند.

مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا در لرستان، تصریح‌کرد: همچنین دهیاری‌های استان مأموریت یافتند تا با همکاری اداره کل دامپزشکی نسبت به ضدعفونی معابر و فضاهای عمومی روستاها اقدام‌کنند، فرمانداران شهرستان‌های استان نیز می‌بایست تا اطلاع ثانوی از برگزاری مجالس و مراسم‌های ختم و عزاداری در سطح شهرستان‌ها جلوگیری و با متخلفین برخورد قانونی کنند.

فتایی بیان داشت: جلوگیری از حضور عشایر سایر استان‌ها و همچنین هدایت عشایر وارد‌شده به خارج از مرزهای استان توسط تیم‌های ادارات کل امور عشایر و منابع طبیعی، با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی در اسرع وقت و اقدام لازم در راستای تأمین دستکش مورد نیاز بازار استان، توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اداره کل صمت تا هفته آینده نیز در دستور کار قرار‌گرفته‌است.

شناسه خبر 19580