شناسه خبر:17064
1398/11/14 08:50:08

سپهرغرب، گروه خبر - عطیه عسگری: فرمانده انتظامی استان همدان ضمن اشاره به اینکه در پلیس فتا، یک‌هزار و 300 پرونده تشکیل شده و 274نفر دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: سرقت‌، کلاهبرداری مرتبط با رایانه و مزاحمت‌های اینترنتی از جمله آن‌هاست.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه آمار 10 ماهه فعالیت‌های نیروهای ناجا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد اظهار کرد: خدا را شاکریم که 41امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور مردم جشن می‌گیریم.

وی ادامه داد: حضور مردم در تمامی صحنه‌ها به‌ویژه مراسم 22 بهمن و انتخابات اسفندماه سال جاری، نقشه‌های توطئه‌آمیز دشمن را خنثی می‌کند و قدرت و شوکت جمهوری اسلامی را به همه نشان می‌دهد.

کامرانی صالح با اشاره به انتخابات دوم اسفند، گفت: همه آن‌هایی که با نظام جمهوری اسلامی عناد دارند و یا از نقشه‌های شوم دشمن غافل هستند، با دشمن برای تضعیف حضور مردم در پای صندوق‌های رأی همسو می‌شوند ولی مردم باید هوشیار بوده و بدانند قدرت انقلاب اسلامی وابسته به قدرت مردم است.

     افزایش سه درصدی فعالیت‌های عملیاتی نیروی انتظامی

کامرانی صالح در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های عملیاتی نیروی انتظامی در ده ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در این مدت حدود 830هزار تماس با 110 برقرار شده است.

وی افزود: 99هزار فقره پرونده در بخش‌های مختلف تشکیل شده ولی سعی ما بر این است که مشکلات را کدخدامنشانه حل کنیم.

کامرانی صالح همکاری 5 هزار نفر در قالب سرایداری و نگهبانان محل را موثر عنوان کرد و گفت: پنج‌هزار دوربین با همکاری مردم در سراسر استان نصب شده است.

      ترویج قانون‌گرایی موجب مشارکت مردم در امنیت می‌شود

وی آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم در حوزه انتظامی را مهم‌ترین مسئله برای نیروی انتظامی استان عنوان کرد و افزود: ترویج قانون‌گرایی موجب مشارکت مردم در امنیت می‌شود.

کامرانی صالح به بیان اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: در ده ماهه اول امسال 5.5 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و 76باند مواد مخدر متلاشی شده است.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حضور معتادان در تپه پیسا، اذعان کرد: نیروی انتظامی در زمینه دستگیری معتادان مشکلی ندارد و هدف اصلی‌اش از بین بردن پاتوق‌های معتادان است.

وی اضافه کرد: 6هزار مصرف‌کننده و توزیع کننده خرد در این مدت دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌‌اند.

     افزایش 38 درصدی مردم در تماس با 197

کامرانی صالح با اشاره به سامانه 197 که برای ثبت انتقادات و شکایات مردم از پلیس در نظر گرفته شده است، اذعان کرد: در این مدت 26هزار نفر با 197 تماس گرفته و یک‌هزار و 500 انتقاد ثبت شده که 38درصد افزایش رضایت‌مندی مردم در مدت مشابه سال جاری را در پیگیری‌های مربوط به 197 نشان می‌دهد.

*کاهش جرائم مهم و افزایش 17درصدی جرایم خرد استان همدان

وی با اشاره به اینکه در بخش آگاهی نیروی انتظامی 36 باند متلاشی شده که در میان آن‌ها مجرمین سابقه‌دار هم بوده‌اند، اظهار کرد: در ده ماهه اول سال جاری، جرایم مهم افزایش نداشته است ولی متاسفانه در سرقت‌های خرد 17 درصد افزایش داشته‌ایم.

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: 70درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در بخش مبارزه با کالای قاچاق، 370 عملیات انجام شده که منجر به دستگیری 3 هزار نفر شده است، اذعان کرد: ارزش کالاهای کشف شده 207 میلیارد تومان بوده است.

     سرقت‌، کلاهبرداری مرتبط با رایانه و مزاحمت‌های تلفنی در صدر جرائم پلیس فتا

وی ضمن اشاره به اینکه در پلیس فتا، یک‌هزار و 300 پرونده تشکیل شده و 274نفر دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: سرقت‌، کلاهبرداری مرتبط با رایانه و مزاحمت‌های اینترنتی از جمله آن‌هاست.

کامرانی‌صالح با اشاره به نقش مهم پیشگیری در کنترل جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: برگزاری 158 جلسه کلاس‌های آموزشی پلیس فتا در مکان‌های متفاوت، مورد استقبال واقع شده است.

     کاهش هفت درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون‌شهری

وی ادامه داد: در بخش پلیس راه و راهبر، متوفیان تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش و تصادفات برون‌شهری 12درصد افزایش داشته است.

کامرانی صالح اضافه کرد: بیشتر تصادفات در محورهای روستایی و 30 کیلومتری ورودی شهرها بوده و علت درصد قابل توجهی از این تصادفات، واژگونی به علت خواب‌آلودگی بوده است.

وی به فعالیت‌های پلیس در حوزه معاونت اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی در راستای پیشگیری از جرائم با مخاطب بیش از 250هزار نفر در دستگاه‌های مختلف، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شده و 410تخته بنر و بروشور در مکان‌های مختلف استان نصب شده است.

کامرانی صالح در خصوص فعالیت‌های مشاوره‌ای نیروی انتظامی تشریح کرد: پنج هزار و 926 پرونده قضایی به مشاورین ارجاع داده شده که 84 درصد آن‌ها دعوت به سازش شده‌اند.

وی با بیان اینکه 12هزار و 150نفر در بخش وظیفه عمومی معافیت تحصیلی دارند، گفت: چهارهزار نفر از مشمولان خدمت وظیفه عمومی غیبت دارند که مشغول پیگیری هستیم.

     سامانه «نما»

کامرانی صالح با بیان اینکه سامانه «نما» برای اموال مسروقه مکشوفه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مردم می‌توانند برای یافتن اشیا به سرقت‌رفته خود به این سامانه مراجعه کنند.

وی در مورد انسان‌هایی که مدت‌ها به خانه برنگشته‌اند و گم‌شده تلقی می‌شوند، اذعان کرد: اکثر آن‌ها مشکل خانوادگی دارند و این مشکل امنیتی نیست.

شناسه خبر 17064