شناسه خبر:15361
1398/9/30 13:40:20

کاهش شدید و غیر قابل اغماض معیشت مردم، افزایش روزبه روز قیمت‌ها توان خرید اقلام ابتدایی شب یلدا را از مردم گرفته است. درآمد مردم در ایلام اجازه خرید و برگزاری یک دورهمی‌ساده به مناسبت شب یلدا را از آنان گرفته است مسئولان می‌گویند: نظارت می‌کنیم.

 

به گزارش گروه خبری سپهر، برای مردم ایلام مانند دیگر هموطنان ایرانی واژه شب یلدا و یا به عبارت محلی شب چله به معنای دورهم بودن، دید و بازدید، صله‌ ارحام و بسیاری از آداب و رسوم قدیمی و کهن است که دل‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

 

اما کاهش شدید و غیر قابل اغماض معیشت مردم، افزایش روزبه روز قیمت‌ها توان خرید اقلام ابتدایی شب یلدا را از مردم گرفته است. درآمد مردم در ایلام اجازه خرید و برگزاری یک دورهمی‌ساده به مناسبت شب یلدا را از آنان گرفته است.

 

 

در این ارتباط سری به نمایشگاهی که به مناسبت خرید شب یلدا در ایلام برگزار شده است زدیم تا از وضعیت خرید مردم مطلع و با آنان گپی زده باشیم. فتحی مقدم از شهروندان حاضر در نمایشگاه به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: خرید  اقلا‌می چون پسته  برای ما ناممکن است اما برای آجیل  و شادی دل بچه‌ها  به مقداری بادام زمینی و تخمه آفتابگردان قناعت می‌کنیم.

 

وی‌افزود: به امید اینکه در نمایشگاه کالا ارزن‌تر از بازار باشد به این نمایشگاه آمده‌ام اما نمایشگاه هم در گرانی قیمت‌ها دست کمی از بازار ندارد.

 

کسرایی دیگر شهروند ایلامی با بیان اینکه علاوه بر‌گرانی پسته و آجیل در ایلام شاهد افزایش قیمت میوه هم هستیم مثلا نارنگی، سیب، پرتغال و انار در هر کیلو افزایش قیمتی بین 3 تا 5 هزارتومان را شاهدیم.

 

وی با انتقاد از گرانی و عدم نظارت و کنترل بازار گفت: قدرت خرید مردم هم به شدت پایین آمده و حقوقی که داریم بیشتر صرف نیازهای ضروری خانه می‌شود دیگر قدرت خریدی برای مناسبت‌هایی مانند شب چله نیست.

 

کسرایی گرانی در ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: قیمت‌ها، عدم نظارت و کنترل و بی‌پاسخی مسئولان ایلام را به شهری برای جولان گرانفروشی کرده است . ایلام آخر دنیا است.

 

عبد خانی معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در ایلام در پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در ایلام حاضر به مصاحبه نشد اما علیرضا لطفی در ارتباط با وضعیت قیمت‌ها شب یلدا اظهار داشت: با توجه به بالا بودن قیمت بنزین، طبیعی است که سایر اجناس مقداری تغییر کنند.

 

وی افزود: گرانی دست تعزیرات نیست اما گرانفروشی را در بازار با بازرسانی که در اختیار داریم منهای بازرسان خود تعزیرات کنترل می‌کنیم.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 15361