شناسه خبر:13013
1398/7/24 08:36:28

سپهرغرب، گروه خبر: دوره آموزشی بین‌المللی فنّاوری‌های نوین تولید سفال و سرامیک در شهر لالجین «پایتخت سفال و سرامیک جهان» برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، کارگاه آموزشی فنّاوری‌های نوین در سفال و سرامیک با حضور گروه صنعتی و تخصصی از کشور چین و با هدف بهبود مواد اولیه و فرآیند تولید سفال و سرامیک، روز دوشنبه مورخ 22 مهرماه توسط پارک علم و فناوری همدان و گروه صنعتی آگات و الوان رس با حضور علاقه‌مندان و فعالان عرصه سفال و سرامیک در شهر لالجین برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان در ابتدای این دوره آموزشی با اشاره به لزوم بومی‌سازی دانش تخصصی مورد نیاز واحدهای تولیدی در داخل کشور، گفت: یکی از برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری در سال رونق تولید، کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان جهت بهبود مواد اولیه، فرآیند تولید و طراحی‌های جدید است تا بتوانند محصولاتی باکیفیت و مرغوب را تولید، برای حفظ بازار تلاش کرده و کالای مورد پسند مشتریان را تولید کنند.

محمدحسن مرادی با اشاره به نقش صادرات در سودآوری بیشتر تولیدکنندگان، تصریح کرد: در پارک علم و فناوری بررسی کارشناسی در زمینه صادرات به کشور عراق انجام دادیم و مشخص شد که هزینه تولید در داخل کشور به‌مراتب کمتر از کشورهای همسایه است و با تولید کالای باکیفیت و صادرات آن می‌توانیم سود قابل توجهی در چرخه اقتصادی کشور وارد کنیم.

وی همچنین با تشکر از گرشاسبی، مدیرعامل گروه صنعتی آگات و الوان رس، اظهار کرد: تلاش مجموعه پارک علم و فناوری همدان بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع خوب استان در جهت تقویت صنایع استان است و درصدد بهره‌مندی از دانش و تخصص مشاوران بین‌المللی جهت بهبود تولیدات و بازدهی مطلوب صنایع شهرستان لالجین هستیم.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی، مدیرکل سازمان حفاظت محیط ‌زیست استان همدان نیز به لزوم کاهش و کنترل پسماندهای واحدهای تولیدی سفال و سرامیک پرداخت و افزود: این حجم انباشت پسماند و ضایعات بجا مانده زیبنده پایتخت سفال و سرامیک جهان نیست.

احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار نیز برگزاری این کارگاه را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: هزینه‌های تولید در این شهرستان حداقل ممکن است، اما اگر کیفیت تولید مطلوب نباشد بازار این تولیدات دچار رکود شده و مشکلاتی برای تولیدکنندگان پیش می‌آید.

ژائو جونشنگ، مدرس بین‌المللی دوره آموزشی از کشور چین نیز که سابقه فعالیت فنی و مشاوره‌ای در چندین شرکت مطرح درزمینهٔ سفال و سرامیک را دارد در ادامه مطالب کاربردی و مفیدی در زمینه‌های ترکیب مواد اولیه، فرآیند بهینه تولید، ایجاد استاندارد‌های فنی و ظاهری، تصفیه آب و پسماندهای صنعتی، ماشین‌آلات و ربات‌های مورد نیاز در خط تولید، نحوه پیشگیری از ایرادات و نواقص پیش‌آمده در فرآیند تولید از قبیل ضعف در لعاب و ترک‌های ایجادشده بر روی تولیدات و ریشه‌یابی مشکلات تولیدکنندگان را ارائه کرد.

شناسه خبر 13013