شناسه خبر:81394
1403/1/28 23:24:39

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاطت محیط زیست گفت: جرایم آسیب به حیات وحش در صورت تصویب در شورای عالی محیط زیست سه برابر افزایش می‌یابد.

غلامرضا ابدالی درباره افزایش جرایم آسیب به حیات وحش اظهار کرد: آخرین بار میزان مطالبه ضرر و زیان ناشی از آسیب به حیات وحش در سال 98 تصویب شده بود و تاکنون این میزان بازنگری نشده بود.

وی اضافه کرد: به این نتیجه رسیدیم که قدرت بازدارندگی جرایم کاهش یافته است و متجاوزان و آسیب‌زنندگان به حیات وحش به راحتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف تعیین جرایم برای ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار گونه‌های جانوری بازدارندگی آن‌هاست تا مانند سدی برای جلوگیری از تخلفات حوزه حیات وحش عمل کند.

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این شرایط سال گذشته قیمت‌ها را بازنگری کردیم و بر اساس آخرین نرخ تورم اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران حدود سه برابر شد.

ابدالی تأکید کرد: ما منتظر تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست هستیم تا افزایش نرخ مطالبه ضرر و زیان حیات وحش (موضوع بند چ ماده 3 قانون شکار و صید) در آن مصوب شود.

وی در ادامه گفت: جرایم آسیب به انواع گونه‌های جانوری مانند پستانداران، خزندگان، ‌دوزیستان پیش‌بینی شده است.

وی در پایان اظهار کرد: نرخ جرایم آسیب به گیاهانی که در رده‌های بالا حفاظتی قرار دارند، گونه‌های جانوری در معرض خطر تهدید و انقراض هستند بالاتر است و تا سه برابر افزایش می‌یابد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81394