شناسه خبر:81902
1403/2/9 15:52:38
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان:

کبودراهنگ واحد آلاینده و کانون ریزگرد ندارد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کبودراهنگ گفت: خوشبختانه در کبودراهنگ واحد و صنعت آلاینده و کانون ریزگرد نداریم و در این رابطه این شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار است.

سیروس عزیزی اظهار کرد: در این شهرستان کانون و منشأ گردوغبار و ریزگرد ناشی از خشک شدن تالاب نیز وجود ندارد و تالاب انسان‌ساخت و دائمی شیرین‌سو در کنار شهر شیرین‌سو در شهرستان که پیش از این به‌علت کاهش بارندگی‌ها دچار اُفت سطح میزان آب شده بود، با بارندگی‌های اخیر هم‌اکنون در شرایط مناسبی بوده و تقریباً 10 درصد بارندگی‌های امسال تأثیر بسیار خوبی بر این تالاب داشته است.

وی با اشاره به اینکه تالاب شیرین‌سو به‌علت بارندگی‌ها از وسعت بسیار زیادی در سال‌های گذشته برخوردار بود، تصریح کرد: در خشک‌سالی‌های مستمر سال‌های اخیر بخشی از وسعت این تالاب خشک شده و درحال حاضر یک‌سوم از این تالاب باقی مانده که خوشبختانه بارش‌های اواخر سال گذشته و بارش‌های اخیر امسال از نقش مؤثری در افزایش سطح آب تالاب برخوردار بوده است.

عزیزی با اشاره به اینکه درحال حاضر این تالاب وضعیت آب خوبی دارد و به نظر نمی‌آید دچار خشک‌سالی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه این تالاب و آب‌بند از هیچ چشمه و قناتی تغذیه نمی‌کند و آب موجود ظرفیت این تالاب از روان‌آب‌ها، سیلاب و بارندگی‌ها است، بنابراین برنامه‌ای برای آن متصور نیست.

وی اضافه کرد: با وجود بارش‌های خوب امسال آب‌بند مبارک‌آباد و داس‌قلعه شهرستان هنوز خشک هستند و تاکنون آبگیری نشده‌اند و به نظر می‌آید باید منتظر وضعیت بارش‌های آینده امسال در فصول پاییز و زمستان در تأثیرگذاری آبگیری این دو آب‌بند بود.

عزیزی با بیان اینکه این تالاب هرسال در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی و کنارآبزی است، تصریح کرد: چنگر، حواصیل سفید و خاکستری، اردک سرسبز، خوتکا و کاکایی، فلامینگو و گونه‌های مختلف دیگر ازجمله پرندگانی است که در این تالاب مشاهده می‌شوند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81902