شناسه خبر:80622
1402/12/23 13:04:42

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد: تا امروز 5 نفر از عناصر اصلی «کوروش کمپانی» دستگیر شدند و 25 نفر از سلبریتی‌ها وجوهی که دریافت کرده بودند را بازگرداندند.

سردار حسین رحیمی گفت: پلیس با اقدامات خوبی که با هماهنگی سازمان مالیاتی کشور در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی انجام داده است 240 پرونده به ارزش تقریبی 4 همت تشکیل و 391 نفر را دستگیر کرده است.

 

وی افزود: دستگیری پرونده فرار مالیاتی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: همچنین 923 فقره پرونده در حوزه احتکار به ارز 6 همت کشف و ضبط شده است و 959 نفر دستگیر شدند نسبت به سال گذشته 137 درصد افزایش داشته است.

 

سردار رحیمی گفت: در حوزه اخلال در نظام اقتصادی 26 همت کشفیات داشته‌ایم که در همین راستا هزار و 238 متهم دستگیر شدند که تشکیل پرونده‌ها 22 درصد افزایش داشته است.

 

وی درباره مساله زمین‌خواری گفت: هزار و 571 فقره پرونده در این زمینه تشکیل که 3 هزار و 548 هکتار زمین به ارزش 26 همت کشف و هزار و 256 زمین خوار دستگیر شدند که 10 درصد افزایش در تعداد تشکیل پرونده‌ها داشته‌ایم.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بیان داشت: 97 فقره پرونده به ارزش 5 همت پرونده در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه 291 نفر دستگیر شده‌اند.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: تا امروز 5 نفر از عناصر اصلی کوروش کمپانی که گردانندگان این شرکت بودند دستگیر شدند و به مردم اعلام شده هر کسی شکایتی دارد به پلیس امنیت مراجعه کنند، بالغ بر 5 هزار نفر در تهران و استان‌ها شکایت خودشان را اعلام کردند و به مرجع قضائی ارسال شده است.

 

وی بیان کرد: 25 نفر از سلبریتی‌هایی که با این شرکت همکاری کردند به پلیس احضار شدند و وجوهی که دریافت کرده بودند بازگرداندند.

 

سردار رحیمی گفت: میزان بدهی این شرکت به مردم حدود 180 تا 200 میلیارد تخمین زده شده و با پیگیری‌هایی که با پلیس اینترپل فراجا و جهانی انجام شد اعلان قرمز این شرکت صادر شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به فعالیت‌های پلیس در زمینه جرم پولشویی گفت: تعداد 97 فقره پرونده به ارزش 5 همت پرونده در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه 291 نفر دستگیر شده‌اند.

 

وی افزود: خودروهای شوتی یک معضل جدی است که به صورت گروهی و بی رحمانه در محورهای مواصلاتی حرکت می‌کنند و به دلیل رفتارهای غلط ترافیکی آنها در 564 نفر جان خود را از دست دادند.

 

رحیمی با بیان اینکه 30 هزار خودروی شوتی قاچاق بر از ابتدای سال تا کنون توقیف شده است، گفت: 24 خودروی شوتی مصادره شده است، در حالی که طبق قانون اگر خودرویی در این زمینه تکرار تخلف داشته باید مصادره شود.

 

وی با اشاره به عملکرد پلیس گمرک ادامه داد: بیش از 160 هزار اسناد گمرکی را پلیس در 11 ماهه سال گذشته بررسی کرده است و بیش از هزار پرونده ظن به قاچاق را کنترل کرده و ارزش کالاهای کشف شده با رشد 998 درصدی روبه‌رو بوده است و 100 متهم مهم و دانه درشت دستگیر شدند.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: در حوزه تشکیل پرونده سکه افزایش 223 درصدی و لوازم خانگی 157 درصد، دخانی 90 درصد، البسه قاچاق 90 درصدی و کالاهای ممنوعه 70 درصدی را شاهد بودیم.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: تعداد 299 تارنمای متخلف شناسایی و 125 صفحه مسدود و برای 5 صفحه تشکیل پرونده قضائی داده شده است.

 

سردار رحیمی به موضوع هوشمندسازی پلیس پرداخت و گفت: 8 سامانه مهم و اثرگذار را به پلیس امنیت اقتصادی اضافه کردیم.

 

وی در پایان از راه‌اندازی معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال در این پلیس خبر داد و گفت: 20 صفحه که در حوزه قاچاق لوازم خانگی فعال بودند شناسایی و مسدود شدند.

 

سردار رحیمی، همچنین از احضار مدیر شرکت موسوی به پلیس و اعلام تذکر به این شرکت نیز خبر داد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 80622