شناسه خبر:66841
1401/12/14 03:50:12
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد:

برگزاری جشن مردمی 15 کیلومتری نیمه‌ شعبان در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه به‌مناسبت میلاد ولی عصر (عج) جشن 15 کیلومتری نیمه شعبان برگزار می‌شود، گفت: شهرستان‌های همدان، ملایر،‌ تویسرکان، بهار، فامنین،‌ نهاوند، کبودراهنگ، رزن و اسدآباد آماده برگزاری این رویداد بزرگ مردمی هستند.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: به‌مناسبت سالروز ولادت امام عصر (عج) جشن بزرگ 15 کیلومتری نیمه شعبان در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های همدان، ملایر،‌ تویسرکان، بهار، فامنین،‌ نهاوند، کبودراهنگ، رزن و اسدآباد آماده اجرای این رویداد بزرگ می‌شوند، گفت: هدف اصلی برگزاری این جشن، عمل به فرامین مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب 29 دی‌ماه در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی، از برگزاری جشن خیابانی 10 کیلومتری عید غدیر ابراز رضایت و تأکید کردند برنامه‌هایی منطبق بر حفظ سرزندگی، شادابی و خوشنودی مردم دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه جشن نیمه شعبان کاملاً مردمی است و مجموعه‌های مردمی دور هم جمع می‌شوند تا رویداد متفاوت و جذابی را با عنوان «مهمونی 15 کیلومتری نیمه شعبان» در شهرستان‌های تابعه برگزار کنند، تأکید کرد: این جشن درمجموع بالای 15 کیلومتر خواهد بود.

نظیری خاطرنشان کرد: بستری فراهم شده تا افراد و مجموعه‌هایی که آماده ارائه خدمات در این مراسم هستند، بتوانند با برنامه‌ریزی منسجم، اقدام به ارائه خدمات کنند و در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند.

وی تأکید کرد: با اینکه سازمان‌ها و نهادهای مختلفی بستر لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کرده‌اند، اما میدان‌دار آن ستادهای مردمی و هیئت‌های مذهبی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان مداحی، برپایی غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، اجرای پویش‌های مختلف با موضوع مهدویت و غیره را از برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای این جشن عنوان کرد و ضمن دعوت از عموم مردم استان همدان برای شرکت در این مراسم، گفت: اکثر برنامه‌ها از ساعت 15 تا 19 درنظر گرفته شده که با نورافشانی به پایان می‌رسد.

وی به محل این برنامه در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: در شهرستان همدان میدان امام خمینی (ره) تا پیاده‌راه اکباتان، در ملایر میدان امام خمینی (ره) تا خیابان خیام، در تویسرکان میدان شهید هرمزی تا سالن الغدیر، در نهاوند میدان امام (ره) تا میدان شریعتی، در بهار از میدان آزادگان تا میدان بهار برای این مراسم درنظر گرفته شده است.

نظیری بیان کرد: جشن نیمه شعبان در شهرستان رزن 18 متری چمران، از مسجد جامع تا مسجد قمر بنی‌هاشم (ع) در کبودراهنگ میدان امام حسین (ع) تا میدان امام (ره)، مسجد مهدیه، در فامنین از چهارراه پارک تا چهارراه شهدا، در مریانج میدان ولایت تا میدان شهیدبهشتی، در جورقان از مسجد صاحب‌الزمان (عج) تا مصلی و در قهاوند از محوطه بوستان بعثت برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 66841