شناسه خبر:66835
1401/12/14 03:41:05
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد:

ارتباط سازنده استاد و دانشجو، فرصتی ارزشمند برای تربیت نیروی انسانی توانمند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارتباط سازنده استاد و دانشجو را فرصتی ارزشمند برای تربیت نیروی انسانی توانمند دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی در نشست با استاندار همدان و رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان که با هدف بررسی وضعیت فعلی و اقدامات پیش رو در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، حضور دولت مردمی، انقلابی و همراه با آرمان‌های امام (ره) را از ظرفیت‌های مهم کشور عنوان و توضیحاتی در مورد شرایط عمومی دنیا با توجه به جریان به‌هم‌پیوسته رسانه‌ای و اثرگذاری آن بر شناخت، روایت و باور افراد و افول نظام سلطه بیان کر     اهمیت تعامل دانشجویان با اساتید

وی با اشاره به اهمیت فضای دانشگاه، ارتباط نزدیک دانشجویان با اساتید و برگزاری اردوها را بااهمیت دانست و گفت: جریان دانشگاه آگاه و دارای اشراف بوده و محیط کلاس و ارتباط با اساتید در فضای حقیقی، بر دانشجویان تأثیر بسیاری می‌گذارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از مسئولان دانشگاه درخواست کرد که موضوعات و نگرانی‌ها را با ارائه مستندات به وی منتقل کنند.

وی افزود: انواع مسائل مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان به‌صورت شبانه‌روزی و درصورت نیاز با جریان کلامی پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام‌شده یک میلیارد تومان از هزینه کشور برای هر دانشجوی دکتری درنظر گرفته می‌شود، توجه هرچه بیشتر مسئولان به حفظ سرمایه‌های اجتماعی را خواستار شد.

     1335 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام علوم پزشکی همدان درنظر گرفته شد

استاندار همدان نیز با قدردانی از مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان و معاونان وی، میلاد امام زمان (عج) را تبریک گفت و از زحمات کارکنان حوزه بهداشت و درمان در دوران سخت کرونا برای حرکت جهادگرانه و ایثارگرانه، تشکر کرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان بیش از 14 هزار میلیارد تومان تعریف کرده و فقط برای دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان و مجموعه درمانی یک‌هزار و 335 میلیارد تومان درنظر گرفته است.

وی افزود: اقدامات دولت سیزدهم در فشار تحریم‌ها انجام شده و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری جهاد تبیین باید مورد توجه باشد؛ در مورد کارهای انجام‌شده خودسانسوری نکنیم و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در موضوع انتقال و تأمین آب همدان پای کار بودند، توضیحاتی در مورد مراحل انتقال، تأمین تجهیزات و فضای روانی آن مقطع بیان کرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت و حاکمیت در دولت سیزدهم از یکدیگر جدا نیستند، افزود: در ایام دهه فجر در اقصی نقاط استان 956 پروژه افتتاح و 150 پروژه نیز در بخش‌های مختلف کلنگ‌زنی شد.

قاسمی‌فرزاد ابراز کرد: اقدامات کارکنان حوزه سلامت صفحه درخشان و شفافی را پیش روی مردم کشور و جهانیان گشود و اقدامات پزشکان و پرستاران نشان داد که آنان تا پای جان آماده فداکاری هستند.

وی تلاش‌ها و زحمات مسئولان و کارکنان دانشگاه را در سطح کلان نشأت‌گرفته از برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: ویروس کرونا با همراهی همه اقشار و با محوریت و حضور میدانی کادر درمان، ریشه‌کن شد.

استاندار همدان یادآور شد که جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس‌جمهور در از بین رفتن ویروس کووید بسیار مؤثر بود.

وی واکسیناسیون کرونا را افتخاری بااهمیت برای کشور خواند و گفت: کشور ایران تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها با دانش محققان، در مقابله با کرونا از دیگر کشورها پیشی گرفت.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه ما در همه عرصه‌های علمی و فناوری پیشگام هستیم، توجه هرچه بیشتر به مباحث رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین را خواستار شد.

وی اضافه کرد: کشور ایران در همه زمینه‌ها قوی است و در حوزه اقتصاد نیز برخی ساختارهای درهم‌تنیده به‌ارث‌رسیده باید جراحی شود تا ایران از کشورهای باصلابت باشد.

استاندار همدان با یادآوری اینکه مردم قدرشناس کشور با وجود همه مشکلات در 22 بهمن‌ماه به صحنه آمدند، این حماسه را مرهون لطف خدا، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و دلسوزی رئیس‌جمهور دانست.

     توسعه همه‌جانبه، تولید دارو و بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز در این نشست توسعه همه‌جانبه، تولید دارو و بین‌المللی‌سازی و هوشمند‌ کردن دانشگاه را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه دانست.

محمدمهدی مجذوبی با تشکر از استاندار همدان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در 16 ماه گذشته با اپیدمی کرونا مواجه بود و با فروکش کردن کووید به‌سرعت ظرفیت‌های مورد مطالبه حوزه‌های مختلف دانشگاه فعال شد.

وی با تأکید بر تلاش مسئولان دانشگاه برای تحت تأثیر قرار نگرفتن فعالیت‌های دانشگاه در مواجهه با حاشیه‌های اجتماعی سیاسی، ابراز کرد: نگاه خوب وزارت متبوع به دانشگاه به‌ویژه برخی حوزه‌های برگزیده، گویای اقدامات خوب واحدهای مختلف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گزارش مختصری نیز از اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های آموزش، بهداشت، درمان، غذا و دارو، تحقیقات و فناوری، دانشجویی فرهنگی و تربیت بدنی بیان کرد.

وی با اشاره به رتبه دوم در بین دانشگاه‌های تیپ دو در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری، از تلاش‌های انجام‌شده برای کسب این موفقیت قدردانی کرد.

مجذوبی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه ازنظر برنامه‌ریزی و پیگیری در وزارت بهداشت شناخته‌شده است، اظهار کرد: تا چندماه آینده پروژه‌های عمرانی ازجمله بیمارستان اکباتان تکمیل می‌شود و 11 پروژه عمرانی نیز در دست اقدام است.

     سامان‌دهی صددرصدی دانشجویان در خوابگاه‌ها

وی اردوهای اجراشده در زمینه‌های زیارتی، راهیان نور، تفریحی و غیره را از دیگر اقدامات در راستای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان به‌صورت صددرصدی در خوابگاه‌ها سامان‌دهی شدند و این دانشگاه ازنظر خوابگاه دختران وضعیت خوبی دارد؛ همچنین اگر 60 واحد دیگر به خوابگاه متأهلین افزوده شود، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از دانشگاه‌های پیشرو خواهد بود.

     پیش‌بینی حضور تعداد 7345 دانشجو در سال 1402

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان توسعه سطح امکانات فرهنگی و رفاهی را از اولویت‌های کاری دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از هفت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند؛ همچنین بیش از 500 دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه حضور دارند و حضور تعداد هفت هزار و 345 دانشجو در سال 1402 پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در مورد گردشگری سلامت را در دستور کار است، اذعان کرد: برای گردشگری سلامت در بیمارستان‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه‌ریزی شده است.

مجذوبی با بیان اینکه تعداد بیماران بین‌المللی پذیرفته‌شده قابل قبول نیست، گفت: باید قدم‌های بزرگی در بین‌المللی‌سازی دانشگاه انجام شود و به این منظور مشورت‌های لازم از وزارت متبوع دریافت شده است.

وی اقدامات انجام‌شده در حوزه خیرین سلامت را برشمرد و افزود: مشارکت خیرین در سال 1401، به چهار میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان خاطر‌نشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نسبت نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف ازجمله پرستاری به تخت یا دندانپزشکی، در میانه استانداردهای کشوری قرار دارد.

     افتخارات دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان

وی راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع بهداشتی، مدیریت اختلالات اوتیسم به‌طور انحصاری در کشور، تهیه اطلس خودکشی، تعیین نقاط پُرخطر رفتار خودکشی، خرید تجهیزات پزشکی از بودجه محرومیت‌زدایی، افتتاح سلامتکده، راه‌اندازی مرکز پالس‌ترابی بیمارستان بعثت، راه‌اندازی کلینیک توانبخشی لنف آدم، راه‌اندازی درمانگاه بیماران cf طبق اساسنامه بیماران صعب‌العلاج، نصب و راه‌اندازی دزیمتری مرکز سرطان همدان، راه‌اندازی بخش‌های مهندسی بافت و آنالیز پروتئین و توسعه بخش‌های کشت سلولی را جزء افتخارات دانشگاه دانست.

مجذوبی به اجرای طرح دارویار از 23 تیرماه سال جاری و موانع و چالش‌های اجرای این طرح نیز اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه در حوزه جمعیت اقدامات خوبی ازجمله برگزاری همایش نبض زندگی در راستای ترویج جوانی جمعیت انجام شد، تأکید کرد که جایگاه زن به‌عنوان محور خانواده احیا و از دوره طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان طراحی و اجرای فرآیندهای ارزیابی عملکرد مدیریت به‌منظور مشخص شدن نقطه قرارگیری فعلی را از اقدامات بااهمیت انجام‌شده عنوان کرد.

   تولید دارو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده دانشگاه را شامل تولید دارو در استان خواند و گفت: تولید دارو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با نگاه ویژه به حوزه داروی گیاهی، انجام می‌شود.

     فعالیت مرکز منوپوز در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه

این مقام مسئول از تدارک امکانات لازم برای راه‌اندازی بخش‌های پیوند استخوان، توسعه مراکز درمان ناباروری، تکمیل مرکز سرطان و راه‌اندازی مرکز جامع سالمندان دیابت خبر داد و افزود: مرکز منوپوز در استان همدان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به مردم استان است.

     بین‌المللی‌سازی دانشگاه در سال 1402

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با اشاره به استقلال ساختاری تشکلات پردیس بین‌المللی دانشگاه، ابراز کرد: سال 1402 یکی از مأموریت‌های مهم، بین‌المللی‌سازی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه موضوع پزشک خانواده به‌زودی ابلاغ می‌شود، گفت: اجرای نظام ارجاع الکترونیک و برنامه پزشک خانواده نیازمند برنامه‌ریزی ملی برای تأمین منابع انسانی و فیزیکی است.

     احداث بیمارستان 1000 تختخوابی

مجذوبی به تشریح اقدامات انجام‌شده برای پیگیری زمین مورد نیاز جهت احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی پرداخت و گزارشی از اقدامات ارائه‌شده بیان کرد و برگزاری جلسه‌ای برای نهایی شدن زمین این بیمارستان را خواستار شد.

شبانه‌روزی کردن قرائت‌خانه و سالن مطالعه و تلاش برای هوشمند‌سازی دانشگاه، از دیگر اقداماتی بود که توسط مجذوبی مطرح شد.

در این جلسه همچنین برخی از اساتید حاضر در نشست به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه‌های مختلف دانشگاه پرداختند.

شناسه خبر 66835