شناسه خبر:66544
1401/12/7 10:19:20

رئیس اداره مخابرات شهرستان ملایر گفت: در راستای اجرای عدالت اجتماعی و توسعه در تمامی مناطق روستایی و کم‌برخوردار این شهرستان، سال گذشته موفق شدیم در روستاهای زیر 20 خانوار اینترنت پُرسرعت را فعال کنیم.

«وحید غلامی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستاهای گول‌وند، انجیره، کندهلان، اسکنان، قشلاق‌انوج و شیرین‌آباد ازجمله این روستاها است که از خدمات اینترنت پُرسرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: ارائه این خدمات برای مخابرات هیچ سرمایه و درآمدی ندارد، اما در راستای اجرای عدالت اجتماعی، حتی در روستای گول‌وند برای سه مشترک که دانش‌آموز بودند، پورت ADSL با 400 میلیون تومان اعتبار نصب کردیم.

رئیس اداره مخابرات ملایر با بیان اینکه در تمام روستاها 32 پورت ADSL به‌عنوان پایه قرار دادیم، بیان کرد: طی دو سال گذشته چهار هزار پورت ADSL در سطح این شهرستان فعال شده که رقم قابل قبولی است.

غلامی ادامه داد: درحال حاضر از 204 روستای دارای سکنه این شهرستان، 162 روستا دارای اینترنت پُرسرعت هستند و 72 روستای مابقی که تلفن آن‌ها به‌صورت بی‌سیم WLL بوده، نرخ مکامله آن‌ها مشابه نرخ تلفن سیمی است.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت تلفن ثابت برخوردار هستند، افزود: درحال حاضر 27 هزار مشترک اینترنت پُرسرعت در سطح این شهرستان داریم که از این تعداد پنج هزار مشترک در حوزه روستایی فعال است.

* افزایش 16 برابری پهنای باند تلفن ثابت و همراه

رئیس اداره مخابرات ملایر اظهار کرد: سال گذشته به‌خاطر همه‌گیری کرونا، تقاضای مردم برای استفاده از اینترنت و خدمات غیر حضوری همچون برنامه شاد و خدمات غیر حضوری برخی دستگاه‌های اجرایی، افزایش یافت و تلنگری به شبکه دیتای استان همدان و شهرستان وارد شد.

غلامی تأکید کرد: در همین راستا پهنای باند مصرفی استان 16 برابر افزایش یافت که هم‌اکنون شهرستان ملایر دارای پهنای باند 40 گیگابایت است که از این میزان به‌طور متوسط در حوزه تلفن ثابت و همراه، 18 گیگابایت مصرفی این شهرستان است.

وی گفت: با توجه به عصر ارتباطات و فناوری و استفاده هرچه بیشتر از خدمات غیر حضوری، توسعه فیبر نوری به‌ویژه اجرای طرح FTTH را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم سرعت اینترنت را تا 100 مگابایت به مردم ارائه دهیم.

رئیس اداره مخابرات ملایر با اشاره به فعال بودن سامانه‌های دسترسی مردم به‌ویژه غیر حضوری با هدف افزایش رضایت‌مندی مشتریان، افزود: در حوزه تلفن ثابت سامانه 2000، #2020* و 20117 فعال است که سامانه 2000 و #2020* برای پرداخت قبوض و اعلام کارکرد تلفن و 20117 برای اعلام خرابی تلفن ثابت قابل استفاده است.

غلامی یادآور شد: در حوزه دیتا نیز سامانه 2020 به‌عنوان پشتیبان اینترنت پُرسرعت ADSL، سامانه 2010 برای پاسخگویی دیتای مشتریان تجاری و 2021 ارتباط مردمی با شهروندان فعال است.

وی همچنین به فعال بودن سامانه 9990 به‌عنوان اپراتور شبانه‌روزی مرکز تماس تلفن همراه اول برای ارائه خدمات و رفع مشکلات تلفن همراه اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر این پلتفرم مخابرات من به آدرس my.tci.ir در حوزه وب و تلفن همراه قابلیت فعال‌سازی و ارائه خدمات دارد.

رئیس اداره مخابرات ملایر گفت: پلتفرم مخابرات من تمامی خدمات حوزه تلفن ثابت همچون ثبت‌نام تلفن و دریافت ریز قبوض کارکرد و پرداخت قبض داخل این سامانه برای همشهریان را ارائه می‌دهد.

غلامی با بیان اینکه سامانه ADSL برای فعال‌سازی میزان مصرف، تغییر مشخصات و سرویس تلفن ADSL فعال شده است، ادامه داد: مشکل بزرگی که شرکت مخابرات درحال حاضر با آن مواجه است، سرقت‌های پی‌درپی کابل‌های مسی مخابرات بوده که موجب نارضایتی مردم و افزایش حجم کار همکاران ما در حوزه‌های مختلف شده است.

* ایجاد 6 سایت تلفن همراه در شهرستان ملایر

به گفته وی با توجه به افزایش قیمت و مشکل نقدینگی، زمان زیادی صرف تهیه کابل، حفاری و کابل‌کشی می‌شود و این سرقت‌ها علاوه‌بر کاهش درآمد مخابرات، با قطع ارتباط، بیشترین ضرر را متوجه مردم می‌کند.

رئیس اداره مخابرات ملایر با تأکید بر اینکه در حوزه قضائی باید امکان برخورد قاطع و بازدارنده با سارقان وجود داشته باشد، ادامه داد: راهبرد اصلی مخابرات توسعه و تأمین زیرساخت اصلی با فناوری جدید است که در این راستا توسعه فیبر نوری در دستور کار استان همدان قرار گرفته و آخرین فناوری در این شهرستان درحال خریداری و نصب است.

غلامی از مردم خواست که در حوزه تلفن همراه و ایجاد امکانات و فضا با اداره مخابرات همکاری لازم را داشته باشند؛ هر اندازه این تعامل بیشتر باشد، می‌توانیم پوشش بهتر و افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه را در سطح شهرستان داشته باشیم.

به گفته وی شایعاتی رایج شده که سایت‌های تلفن همراه سرطان‌زا بوده و ازلحاظ سلامتی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شود، درصورتی‌ که فناوری‌هایی که در سایت‌های تلفن همراه در کشور و شهرستان استفاده می‌شود، دارای جدیدترین و به‌روزترین فناوری و استانداردهای جهانی است.

رئیس اداره مخابرات ملایر گفت: از سال گذشته تاکنون 6 سایت تلفن همراه در سطح این شهرستان در دستور کار قرار گرفت که سه سایت آن فعال و سه سایت دیگر نیز درحال راه‌اندازی است.

غلامی ادامه داد: کابل هوایی 12 روستای ملایر به‌صورت اقماری سرقت شده بود که با فناوری جدید بر بستر رادیو و کافو نوری‌هایی به‌نام سیفون برای آن‌ها راه‌اندازی کردیم که هم‌زمان دیتا و ویس را با بالاترین کیفیت و سرعت در روستاها ارائه می‌دهد.

درحال حاضر 120 هزار خط تلفن ثابت در شهرستان ملایر فعال است و این شهرستان با داشتن 118 سایت تلفن همراه و پوشش 98 درصدی، رتبه نخست را در استان همدان و غرب کشور دارد.

 

شناسه خبر 66544