شناسه خبر:65925
1401/11/20 09:47:38
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان:

محل اسکان اضطراری در همدان مغفول مانده است

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان به مغفول ماندن اسکان اضطراری در همدان اشاره کرد و گفت: اگر در همدان خدای‌ناکرده حادثه‌ای رخ دهد، ما هیچ مکانی برای اسکان مردم نداریم.

علی سنجربگی طی نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد و خدمات ارائه‌شده طی 10 ماهه امسال در استان همدان در تمامی حوزه‌های جمعیت هلال‌احمر، عنوان کرد: دو پروژه ‌امداد و نجات بین شهری شامل شهیدمیرزایی در محور همدان- قزوین و آورزمان در محور ملایر- نهاوند با 9 میلیارد تومان اعتبار، در سال جاری آغاز به‌کار کرد.
وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به استان 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و در سفر کولیوند به همدان نیز دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات و یک دستگاه خودروی نجات به ناوگان امدادی جمعیت هلال‌احمر استان اضافه شد که این موارد علاوه‌بر اعتبار مصوب ابتدای سال به استان بوده است.

   بهره‌مندی بیش از یک میلیون و 700 هزار نفرخدمت ازجمله دستاوردهای جمعیت
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ادامه از تخصیص 85 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح‌های عمرانی و تجهیزات امدادی خبر داد و افزود: بهره‌مندی بیش از یک میلیون و 700 هزار نفرخدمت، ازجمله دستاوردهای قابل توجه جمعیت هلال‌احمر استان در 10 ماهه سال جاری بوده است.
سنجربگی امدادگران و نجاتگران را پایه‌ها و ستون‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر خواند و گفت: تیم‌های امداد و نجات همدان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه در 899 عملیات شرکت کرده‌اند که در این عملیات‌ درمجموع یک‌هزار و 304 نفر نجاتگر حضور داشته‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری یک میلیون و 137 هزار و 562 نفر از خدمات امدادی از قبیل حوادث ترافیکی و جاده‌ای، برف و کولاک، اسکان اضطراری، کوهستان، امداد هوایی و خدمات حضوری جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شده‌اند.
این مقام مسئول به توزیع بیش از یک میلیون بطری آب معدنی یک‌ونیم لیتری در ایام کمبود آب در شهر همدان در میان مردم نیز اشاره کرد و گفت: 503 پروژه نیز توسط داوطلبین جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.
سنجربگی اضافه کرد: ‌ طرح نذر آب پنج در دو شهرستان تویسرکان و کبودراهنگ، ارائه خدمات بهداشت و درمان با حضور پزشکان متخصص، خدمات پاراکلینیکی، ویزیت و داروی رایگان، حفر چاه آب آشامیدنی برای مردم نیازمند و توزیع تجهیزات پزشکی و سبدهای معیشتی در روستاهای کم‌برخوردار (مورد آخر با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال) به انجام رسیده است.
وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات حمایتی ازجمله دارو و درمان، ابراز کرد: این خدمات به دو هزار و 504 نفر به ارزش 49 میلیارد و 400 میلیون ریال ارائه شده و پرداخت وام قرض‌الحسنه به 71 نفر از مددجویان به ارزش 26 میلیارد ریال در 10 ماهه سال جاری نیز در این بخش صورت گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تأکید کرد: داوطلبین جمعیت هلال‌احمر در 10 ماه سال جاری 503 پروژه را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند و برای 17 هزار و 600 نفر در ماه‌های مختلف سال ازجمله ماه مبارک رمضان، ایام سوگواری محرم، عید غدیر و غیره بسته‌های حمایتی خوراکی با مبلغی افزون‌بر 103 میلیارد و 395 میلیون و 440 هزار ریال خریداری و به 101 هزار و 99 خانوار کم‌برخوردار ارائه کرده‌اند.
سنجربگی متذکر شد: برگزاری آیین نکوداشت نیم‌قرن خدمات داوطلبانه استاد هادی غروی، از دیگر برنامه‌های اجراشده در 10 ماهه امسال ویژه حوزه داوطلبین بوده است.
وی در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام‌شده توسط معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی نیز گریزی زد و گفت: در این معاونت 60 هزار و 50 نفر با مراجعه به درمانگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی و واکسیناسیون از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان یادآوری کرد: پزشک عمومی، پزشک متخصص، دندانپزشکی، مامایی، تزریقات، چشم‌پزشکی، واکسیناسیون حجاج و پروسیجر و پاراکلینیک، ازجمله خدمات ارائه‌شده درمانگاه جمعیت هلال‌احمر بوده است.
سنجربگی ادامه داد: برگزاری یک‌هزار و 244 دوره آموزشی در سطح استان و بهره‌مندی 46 هزار و 559 نفر از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، ازجمله اقدامات انجام‌شده در بخش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری است.
وی تأکید کرد: در ماه گذشته 26 هزار و 592 نفر از کل استان همدان آموزش‌های خودامدادی، امداد و کمک‌های اولیه، امداد و نجات و حمایت‌های روانی در حوادث و سوانح را با حضور مربیان مجرب طی کرده‌اند که امیدوارم این روند در کاهش آسیب‌هایی که بسیاری از انسان‌ها بر اثر ناآگاهی دچار آن‌ها می‌شوند، نقش مفیدی داشته باشد.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی نیز اظهار کرد: امروز دشمن هجمه سنگینی را در بخش فرهنگ به کشور وارد کرده است که خوشبختانه ما از این موضوع هم غافل نبوده‌ایم و معاونت جوانان یک‌هزار و 40 برنامه فرهنگی را با حضور 44 هزار و 106 جوان فعال هلال‌احمری برای 9 هزار و 224 نفر برگزار کرده است.

   برای اعزام سفیران حمایت روانی آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم
سنجربگی زلزله را یک حادثه غیر قابل پیشگیری و پیش‌بینی خواند و به حادثه رخ‌داده در خوی نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان به محض وقوع این حادثه نسبت به اعزام یک آنست اقدام کرد، سپس چهار هزار تخته پتو و یک‌هزار و 100 دستگاه چادر امدادی نیز به منطقه ارسال کرد؛ برای اعزام سفیران حمایت روانی نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم و به محض نیاز به این تیم، افراد کارآزموده خود را تحت عنوان تیم سحر به منطقه اعزام خواهیم کرد.
ادامه مطلب را در سایت روزنامه سپهرغرب به نشانی  مطالعه کنید.

شناسه خبر 65925