کد خبر : 79301
تاریخ : 1402/11/18
گروه خبری : فرهنگی

سینما فردوسی شهر قروه افتتاح می‌شود

علی‌اصغر دریایی با اشاره به اینکه مراحل آماده‌سازی سینمای فردوسی در شهر قروه به پایان رسیده و در آستانه افتتاح است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان قروه امکان استفاده برای دیدن فیلم‌های سینمایی وجود نداشت بنابراین با همکاری سازمان سینمایی کشور در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی این شهر سینما راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: رسانه سینما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری مؤثر باشد و موجبات سرور و نشاط اجتماعی را نیز فراهم نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نقش و جایگاه فیلم و سینما در ارتقای فرهنگی و هنری شهر اذعان داشت: سینمای ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این ویژگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و فساد جلوگیری نماید.

دریایی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری انجمن و تشکل‌های عرصه فرهنگ و هنر گفت: این سینما در شهر قروه توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

وی ضمن تأکید مجدد بر اهمیت و جایگاه سینمای در ارتقای فرهنگی سطح خانواده‌ها خاطرنشان کرد: امروزه تلاش و همت بر این است که محیطی امن برای حضور خانواده در سالن‌های و سینماهای سطح استان فراهم نماییم.

مدیرکل فرهنگ کردستان بیان کرد: سالن سینمای فردوسی قروه دارای ظرفیت بیش از 187 نفر و با امکانات و سیستم‌های صوتی و تصویری با کیفیت مجهز و تکمیل شده است.

دریایی با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی این سینمای به پایان رسیده است، گفت: روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال جاری با حضور مقامات استانی و شهرستان سینمای فردوسی قروه افتتاح می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/79301