کد خبر : 76919
تاریخ : 1402/9/19
گروه خبری : حوادث

با هدف افزایش تاب‌آوری در برابر حوادث تروریستی؛

مانور ترکیبی دفاع از نیروگاه شهیدمفتح همدان برگزار شد

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، مانور ترکیبی دفاع از نیروگاه شهیدمفتح همدان با هدف افزایش تاب‌آوری در برابر حوادث تروریستی با حضور کارکنان حراست، ایمنی، بهداشت و بسیج نیروگاه و یگان‌های انتظامی، سپاه و نیروی هوایی برگزار شد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح همدان در این رابطه گفت: هدف از برگزاری این مانور افزایش تاب‌آوری در زمان حملات تروریستی و همچنین مصونیت کامل در برابر حملات احتمالی است.

عبدالمجید دیناروند اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه شهیدمفتح به‌عنوان یکی از مراکز حساس استان و همچنین تأمین‌کننده بخشی از نیاز شبکه سراسری برق کشور به‌شمار می‌آید، شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می‌تواند به بهبود شرایط دفاع همه‌جانبه از این مجموعه کمک کند.

وی افزود: این مانور با اهدافی همچون مقابله با حملات تروریستی زمینی، هوایی پهپادی و حمله سایبری از پیش تعیین‌شده صورت پذیرفت.

دیناروند ادامه داد: این مانور ضمن اجرای دو سناریو، با موفقیت انجام پذیرفت و در پایان نقاط ضعف و قوت مانور توسط ممیزین از پیش تعیین‌شده در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح در خاتمه تصریح کرد: مانور دفاع از مقر، تمهیداتی است که در زمان صلح صورت می‌گیرد و عمده‌ترین هدف آن، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه‌ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه شود.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/76919