کد خبر : 75534
تاریخ : 1402/8/15
گروه خبری : جامعه

شهردار ایلام:

ساختمان‌های بدون استحکام بنا تخریب می‌شوند

افشین مظفری روز یکشنبه در رزمایش تخصصی مهار آتش و حوادث به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: همه ساختمان‌های در حال ساخت که اصول و ضوابط فنی و ایمنی را رعایت نکنند اجازه تکمیل نخواهند داشت.

وی افزود: با تشکیل محلات جدید در حاشیه شهر، ساختمان‌های ناایمن بسیاری ساخته شده است که باید در راستای پدافند غیرعامل با این ساخت و سازها برخورد قانونی شود.

شهردار ایلام یادآور شد: در زمینه تخریب بناهای فاقد مجوز یا ناایمن به دستور دادستانی و پیگیری‌های شهرداری، ساختمان‌های متعددی در حاشیه یا بافت داخلی شهر تخریب شده است و این روند با جدیت ادامه دارد.

مظفری ادامه داد: شهرداری ایلام در حوزه راهبردی پدافند غیرعامل شهر ایلام اقدامات خوبی ازجمله تهیه تجهیزات و امکانات و تبلیغات محیطی جهت آشنایی مردم با مباحث مربوطه انجام داده است.

وی تأکید کرد: شهرداری در تمامی سازمان‌های زیرمجموعه خود به‌عنوان مسئول مدیریت شهری سعی در تحقق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل را دارد.

فرماندار ایلام هم گفت: مباحث پدافند غیرعامل با توجه به گستردگی آن، همه یا بیشتر ابعاد زندگی اجتماعی و فردی اشخاص را دربرمی‌گیرد.

عبدالصاحب نادری افزود: بر اساس اسناد بالادستی و باتوجه به افزایش جمعیت و تراکم ساخت و سازها، ایجاد شهری ایمن همسو با پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل از بُعد تأمین امکانات و تجهیزات در بخش‌های مختلف ازجمله شهرداری دارای اهمیت زیادی برای استان مرزی ایلام و مرکز استان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام نیز گفت: طی هفت ماه گذشته یک هزار و 360 مورد حادثه در شهر و حومه ایلام رخ داده که بیشتر از میانگین استاندارد برای شهری به تعداد 220 هزار نفر جمعیت است.

نصرت‌اله لطفی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی ایلام حوادث حومه شهر را نیز پوشش می‌دهد که با توجه به ازدیاد حوادث، احداث ایستگاه‌های چهار و پنج و افزایش نیروهای آتش‌نشان ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: آتش‌نشانان به علت سختی‌های کار و اینکه در همه عملیات‌های امداد و نجات حضور دارند باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت مسئولان قرار بگیرند.

وی در خصوص هدف از اجرای این رزمایش هم توضیح داد: رزمایش با هدف ارزیابی توان عملیاتی آتش‌نشانان در زمان وقوع حوادث و نیز افزایش سطح اعتماد مردم به آتش‌نشانی و آشنایی نسبی آن‌ها با وظایف آتش نشانان برگزار شد.

این رزمایش با حضور مدیران پدافند غیرعامل و بحران، جمعی از مسئولان و آتش‌نشانان برگزار شد.

مدیریت اغتشاشات شهری، نجات فرد از ارتفاع و مهار آتش‌سوزی ازجمله بخش‌های این رزمایش بود که توسط آتش نشانان برگزار شد.

شهرداری ایلام دارای سه ایستگاه آتش نشانی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/75534