کد خبر : 74277
تاریخ : 1402/7/13
گروه خبری : فرهنگی

کردستان از قطب‌های اصلی موسیقی در دنیاست

توسعه پایدار از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌هایی شهرهای خلاق جهان است

سیدانور رشیدی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: با توجه به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان است و امروز در این جلسه میزبان حضور مسئولانی از دو شهر خلاق دیگر جهان هستیم و قطعاً این نشست‌ها می‌تواند در همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در بین شهرهای خلاق ایران تأثیرگذار باشد.

 

به گفته وی، همگرایی و همدلی و هم‌افزایی هرچه بیشتر شهرهای خلاق ایران می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین‌شده یونسکو بسیار تأثیرگذار باشد.

 

شهردار سننندج با بیان اینکه امیدواریم این همدلی و همگرایی بتواند زمینه را برای ماندگاری و رشد هرچه بیشتر شهرهای خلاق در ایران عزیز فراهم سازد، اذعان کرد: توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری از دیگر برکات هم‌افزایی بین شهرهای خلاق در ایران است.

 

رشیدی اضافه کرد: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی «سنه» از اقدامات خوبی بود که توسط صدا و سیما و با مشارکت شهرداری سنندج به‌عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی ایران برگزار شد و شاهد حضور بیش از 25 گروه از 18 قوم در سرزمین آواها و نواها بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی «سنه» نقطه شروعی برای ایجاد دبیرخانه این جشنواره و برگزاری آن به‌صورت سالانه در شهر خلاق موسیقی جهان با همدلی و همکاری بخش‌های مختلف است.

 

شهردار سننندج افزود: استقبال بسیار خوب گروه‌ها از قومیت‌های مختلف و حضور پرشور مردم هنردوست و هنرپرور شهر سنندج در طول چهار روز برگزاری این جشنواره رسالت ما به‌عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی را در پاسخگویی به مطالبات مردم در بخش فرهنگ و هنر افزایش داده و امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی با متولیان سایر شهرهای خلاق موسیقی جهان در ایران بتوانیم گام‌های بلندی در توسعه هرچه بیشتر فرهنگ، هنر و ظرفیت‌های ارزشمند این آب و خاک برداریم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ابراز کرد: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام و حضور عزیزان در سنندج فرصت مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این استان و همدلی و هم‌افزایی بین شهرهای خلاق ایران در یونسکو است.

 

عزت رضایی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شهرهای خلاق توسعه پایدار و همه‌جانبه در بخش‌های مختلف است که این مهم با همدلی و تعامل بیشتر بین شهرهای خلاق تحقق پیدا می‌کند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/74277