کد خبر : 72122
تاریخ : 1402/5/14
گروه خبری : جامعه

موکب بانوان ساوه راه‌اندازی شد

 
 
نخستین موکب بانوان ساوه مستقر در نجف اشرف با عنوان حضرت خدیجه کبری (س) در این شهرستان جهت خدمات‌دهی (اسکان و پذیرایی) به زائران اربعین حسینی با حضور خادمین خواهر و برادر این موکب، افتتاح شد.

رئیس هیئت‌امنای موکب حضرت خدیجه کبری ( س) گفت: این موکب با هدف شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و معرفی اسلام ناب محمدی و فرهنگ غنی عاشورا و اربعین و ترویج ارزش‌های قرآنی راه‌اندازی شد.

صنم هدایتی افزود: خدمات‌رسانی رایگان به زائرین اربعین حسینی در نجف اشرف در زمینه اسکان، پذیرایی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و غیره، از محورهای فعالیت این موکب است.

وی بر حفظ جایگاه خادمین موکب تأکید و خاطرنشان کرد: صرف اموال و دارایی برای اهل بیت (ع) منجر به افزایش برکت در زندگی و دارایی می‌شود.

وی موکب را تشکلی دینی با ماهیت مردمی، غیر حزبی، غیر انتفاعی و متشکل از افراد مختلف زن و مرد و با محوریت خدمات‌دهی عنوان کرد.

مدیر اجرایی موکب حضرت خدیجه کبری (س) گفت: حضرت خدیجه (س) بانویی نمونه ازنظر کمالات و فضایل اخلاقی مانند فداکاری، نجابت و سخاوت است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از افراد ماهر و صاحب تجربه، از ویژگی‌های ممتاز این بانو بود.

وی درخصوص نام‌گذاری نام موکب به حضرت خدیجه (س) ادامه داد: الگوگیری از این بانوی نمونه و فداکار در ترویج ارزش‌های ناب اسلامی و دینی و فرهنگ غنی اربعین و عاشورا، از اهداف این موکب است.

هدایتی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین بتوان خدمات مطلوب‌تری به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف ارائه داد.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/72122