کد خبر : 68528
تاریخ : 1402/2/12
گروه خبری : شهر

برای نخستین‌بار در شهر همدان؛

احداث پارک کودکان کم‌توان

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه جمعیت زیادی از شهرها را کودکان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: توجه به نیازها و خواسته‌های یک کودک می‌تواند باعث به‌وجود آمدن جامعه‌ای شاداب و پُر از امید و انرژی در سالیان آینده باشد و این مهم در شهر همدان که به‌عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می‌شود، اهمیتی دوچندان دارد.
وی با اشاره به اینکه بازی مهم‌ترین فعالیت کودکان محسوب می‌شود و از طریق همین بازی کردن است که یک کودک مهارت‌های حسی، حرکتی و اجتماعی را می‌آموزد، گفت: کودکان کم‌توان بنا بر تفاوت‌های فردی قابل ملاحظه‌ای که ازلحاظ جسمی و ذهنی نسبت به بقیه کودکان دارند، به مراقبت‌های خاص و ویژه‌ نیازمند هستند که با توجه به یافته‌های محققان بهترین و مؤثرترین راه درمان این اختلالات، بازی‌درمانی است.
حضرت‌زاده اظهار کرد: بر همین اساس و بنا بر ضرورتی که در این زمینه وجود دارد، شهرداری منطقه یک تصمیم گرفت برای نخستین‌بار در شهر همدان اقدام به احداث پارک کودکان کم‌توان با مساحتی بالغ‌بر 6 هزار متر مربع کند.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در مرحله نخست گروه‌های محوطه‌سازی و پیاده‌رو‌سازی‌ شروع به کار کردند و پس از تکمیل اقدامات اولیه محوطه‌های بازی، کارگاه‌های آموزشی، اتاق مادر و کودک، پارک شن، آلاچیق‌ها، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ احداث می‌شود که برای اجرای هر دو فاز این پروژه هزینه‌ای بالغ‌بر 100 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.
وی در انتها اظهار کرد: افزایش سرانه فضاهای بازی کودکان با تمهیدات خاص و همچنین ساخت اتاق‌های مادر و کودک، از دیگر اقدامات است؛ شهرداری منطقه یک طی سال جاری درنظر دارد یکی از این اتاق‌های مادر و کودک در پارک شکریه را تا تابستان سال جاری به بهره‌برداری برساند و تحویل شهروندان به‌ویژه آینده‌سازان این شهر کند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/68528