کد خبر : 65347
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : فرهنگی

برپایی 15 غرفه صنایع‌دستی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سالن هشت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و به‌ منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان و صنعتگران استان، 12 غرفه شامل رشته‌های نازک‌کاری، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری و البسه محلی در فضایی به مساحت 123 مترمربع برپا می‌شود.
وی افزود: همچنین با جانمایی چهار فضای اختصاصی در غرفه اصلی استان کردستان در سالن 38 این نمایشگاه، تولیدات شهر جهانی کلاش و روستاهای ملی گلیم‌بافی، شال‌بافی و شهر خلاق موسیقی به‌صورت ویژه معرفی خواهد شد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: معرفی صنایع دستی شاخص استان در سطح ملی و بین‌المللی یکی از اهداف مهم این اداره‌کل در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران است.
مهرزاد ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌ها بتوان در این رویداد فرهنگی اتفاقات خوبی را برای توسعه گردشگری استان رقم زد.
استان‌های غرب کشور شامل کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان در سالن 38 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور دارند.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته از 18 تا 21 بهمن‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65347