کد خبر : 65034
تاریخ : 1401/10/28
گروه خبری : جامعه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت:

353 هزار دلار فرش دستبافت از استان مرکزی صادر شد

«علی جودکی» روز سه‌شنبه، افزود: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان مرکزی امسال بیشتر به مقصد کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و هند ارسال شده است.
وی صادرات فرش دستبافت استان مرکزی در سال گذشته را نیز 261 هزار و 24 دلار عنوان کرد و ادامه داد: فرش دستبافت ایران اسلامی آوازه جهانی دارد و باید نسبت به تسهیل در امور صادرات آن اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: یک‌هزار و 537 کارت قالیبافی و 774 مجوز مشاغل خانگی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد و این اقدام تا پایان سال ادامه دارد.
جودکی بیان کرد: بیش از 20 هزار متر مربع فرش دستبافت امسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که شهرستان‌های اراک، دلیجان، خمین، کمیجان، محلات و ساروق و جیریا بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.
جودکی اضافه کرد: استان مرکزی از دیرباز در حوزه فرش دستبافت یکی از قطب‌های ملی و جهانی بوده است و برجسته‌سازی این ظرفیت اقتصادی و پیوند زدن آن با علم و دانش برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت در دستور کار اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
بیش از 10 هزار بافنده فرش دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65034