کد خبر : 63359
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : استان‌ها

صدور 206 هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

روح‌الله غلامی روز یکشنبه اظهار کرد: ارزش محصولات کشاورزی صادر شده به عراق در بازه زمانی یاد شده 64 میلیون دلار بوده است.
وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یادشده اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.
مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: سال گذشته بیش از 248 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی‌جات) به ارزش 74 میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.
غلامی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه دو میلیون و 350 هزار تن انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
وی با بیان اینکه ارزش دلاری این مقدار صادرات از مرز مهران یک میلیارد و 89 میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل از لحاظ ارزشی 72 درصد و از نظر وزنی 84 درصد رشد داشته است.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63359