کد خبر : 59761
تاریخ : 1401/6/16
گروه خبری : جامعه

تخصیص 2500 تُن سهمیه اقلام اساسی برای هیئت‌های مذهبی

حسین فضلی بعد از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص سهمیه اقلام اساسی برای هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: حدود 16 هزار تُن اقلام اساسی از ابتدای سال تاکنون سهمیه داشتیم که از این مقدار حدود دو هزار و 500 تُن مربوط به سهمیه ماه محرم و صفر برای هیئت‌های مذهبی و موکب‌های استان است.

وی گفت: 13 هزار و 500 تُن از این اقلام مربوط به سهمیه خانوار بوده که از ابتدای سال تاکنون از طریق شبکه‌های توزیع استانی و مباشرین معرفی‌شده از طرف شهرستان‌ها، توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: این اقلام بین افراد نیازمند، حاشیه شهر و حتی دورترین روستاها از طریق شبکه‌های توزیع تعاون روستایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاسبان امین و غیره توزیع شده و شامل شکر، برنج، گوشت قرمز و مرغ منجمد بوده است.

وی گفت: اقلام ماه محرم و صفر نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و براساس فهرست اعلامی از طرف آن سازمان در اختیار نمایندگان هیئت‌های مذهبی و مباشرین معرفی‌شده در شهرستان‌ها قرار داده شده است.

فضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه 110 موکب در استان تشکیل شده، پیگیری‌های ویژه و مستقیمی از طریق وزارت کشاورزی انجام داده‌ایم تا به یاری خداوند سهمیه ویژه‌ای برای موکب‌ها بگیریم و با هماهنگی ستاد اربعین توزیع کنیم.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/59761