کد خبر : 58433
تاریخ : 1401/5/11
گروه خبری : جامعه

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

مرز خسروی آماده تردد زائران اربعین است

داریوش باقرجوان در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه از پایانه مرزی خسروی و پرویزخان بازدید کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری در راستای تسهیل سفر زائرین به عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بنا به وظایف ذاتی این سازمان در کمیته حمل‌ونقل و سوخت انجام شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در حوزه زیرساخت‌های محورهای مواصلاتی و ایمن‌سازی آن‌ها و نیز آمادگی مجتمع‌های خدمات رفاهی در بین مسیرهای تردد و تجهیز پایانه‌های مرزی کارهای خوبی انجام شده یا در دست انجام است.

وی از آماده‌سازی مسیرهای تردد زوار اربعین خبر داد و گفت: اقدامات نرم‌افزاری گسترده‌ای برای گسیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کنار زائرینی که با وسایل شخصی خود تردد می‌کنند، انجام شده است.

باقرجوان تصریح کرد: کرمانشاه ازجمله استان‌هایی است که مرز آن برای تردد زائرین معرفی شده و بر این اساس درحال آماده‌سازی مرز خسروی هستیم و سفر ما به کرمانشاه نیز در همین راستا است.

وی خاطرنشان کرد: از روزهای گذشته نقایص و مشکلات مرز خسروی بررسی شده است که با توجه به شرایط و اعتبارات تخصیص داده‌شده، این نواقص برطرف و نقاط قوت هم تقویت می‌شود تا در اربعین 1401 این مرز در کنار سایر مرزها پویا و فعال باشد.

باقرجوان افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درصدد است زائرین اربعین بتوانند به‌راحتی و با سهولت سفر کنند و با ایمنی کامل به منازل بازگردند.

مدیرکل دفتر حمل‌‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پارکینگ ‌ها برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند، مشخص است و برای ناوگان حمل‌ونقل هم تدارک پارکینگ لازم دیده شده است.

باقرجوان اظهار کرد: بنا به ذات پایانه مرزی خسروی جابه‌جایی زوار اربعین در دو مقطع شامل یک مقطع بین مرز خسروی و شهرستان کرمانشاه و مقطع دیگر از کرمانشاه به اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

باقرجوان عنوان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر هم موظف هستند، سرویس‌های فوق‌العاده‌ای را در روزهای اربعین از سراسر کشور به مقصد کرمانشاه و از کرمانشاه به مقصد خسروی و همچنین از مبدأ خسروی به داخل کشور و شهر کرمانشاه ارائه دهند‌.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که از ناوگان ون، مینی‌بوس و سواری کرایه استفاده خواهیم کرد تا زائرین با سرعت وارد کشور شوند.

باقرجوان افزود: در راستای اقدامات مربوط به تجهیز زیرساخت‌ها و ایمن‌سازی تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برای مرزهای اربعین درنظر گرفته و بخشی از آن هزینه شده است، علاوه‌بر آن اعتبارات مورد نیاز با توجه به تأکید معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری مبنی بر عدم وجود مشکل اعتباری با لحاظ قوانین و مقررات، تخصیص خواهد یافت تا بهترین شرایط را در زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پایانه‌های مرزی کشور داشته باشیم و زائرین به سلامت سفر خود را انجام دهند.

مدیرکل دفتر حمل‌‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: طی بازدید انجام‌شده توسط مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان مشخص شد در پایانه مرزی خسروی زیرساخت‌ها فراهم شده است‌.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز در حوزه داخلی و مناسب‌سازی پایانه‌ها، منظرآرایی پایانه‌ها، نصب پرچم و اِلمان‌های مختلف و شرایط داخلی پایانه‌های مرزی و تعبیه سرویس‌های بهداشتی و هرآنچه درباره سیستم‌های صوتی و غیره نیاز بود، مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت و اعتبارات آن لحاظ شد.

باقرجوان ابراز کرد: امیدواریم در روزهای آینده استان کرمانشاه بتواند با سرعت کار خود را انجام دهد و مشکل خاصی در ایام اربعین نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره سفر با ناوگان عمومی هم انجام شد و ناوگان عمومی حمل‌ونقل به‌منظور جابه‌جایی زوار، در میدان مجاور پایانه مرزی مستقر خواهد شد.

باقرجوان افزود: همچنین درباره نصب تابلو قیمت‌ها و نظارت بر مبالغ دریافتی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و ناوگان مسافربری براساس توضیحات ارائه‌شده اقدام می‌شود تا زائرین با ایمنی بیشتر و مبالغ پرداختی مناسب تردد کنند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58433