کد خبر : 58140
تاریخ : 1401/5/4
گروه خبری : فرهنگی

فرهنگ همدان چشم‌انتظار نگاه رئیس‌جمهور

از موزه هنرهای معاصر تا تالار بزرگ شهر

از آنجایی که این هفته همدان مقصد سفر ریاست‌جمهوری است، امیدواریم این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و بتوانیم پروژه‌های فرهنگی خوبی را به ثمر نشانده و ضمن تأمین اعتبار، شاهد بهره‌برداری سریع از آن‌ها باشیم.

حوزه فرهنگ جزء پروژه‌های اولویت‌دار هر استانی است و همدان نیز که داعیه‌دار عنوان پایتختی فرهنگ و تمدن کشور است، از این موضوع مستثنا نیست، خطه فرهنگ‌پرور همدان چندین پروژه مهم دارد که با به نتیجه رسیدن آن‌ها، می‌توان گام بلندی را در حوزه فرهنگ و هنر برداشت.

گفته می‌شود در سفر هیئت دولت به همدان سند مهندسی فرهنگی همدان رونمایی می‌شود، سندی که می‌تواند راهگشای امور فرهنگی در ابعاد مختلف بوده و این مقوله مهم را با سرعت بیشتر و هدف‌گذاری بهتر پیش ببرد.

در زمینه عمرانی نیز تأمین اعتبار موزه هنرهای معاصر یکی از پروژه‌ها است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص اعتبار تلاش بر این است در دو سال به بهره‌برداری برسد.

تالار بزرگ شهر همدان دیگر پروژه‌ای است که هنوز در مراحل اولیه کار بوده، گودبرداری انجام شده و برای ادامه عملیات اجرایی نیاز به اعتبار دارد.

همچنین 6 پروژه مجتمع فرهنگی در شهرهای اسدآباد، شیرین‌سو، درگزین، فیروزان، زنگنه و فامنین درحال اجرا است که برای تکمیل نیاز به اعتبار دارند و جزء پروژه‌هایی است که در سفر ریاست‌جمهوری برای دریافت اعتبار مورد توجه قرار گرفته است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58140